mjobålsta Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Hej Fundering, Sierrans instrument e ju inte så sexiga, är det nån som har nåt förslag på hur man löser det. Tänker då främst på hastighetsmäteren som då måste kunna "snacka" ihop med växellådan ( för det är väl mekanisk mätare på en -86'a eller ?" även då tex tankmätaren som passar sierragivaren. var köper man lite mera stilfulla mätare till en rimlig penning. Ha det Quote
Michael Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 (edited) Eller så här riktigt locost Edited November 20, 2007 by Michael Quote
Ingenjören Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 Tjena. Hur mycket är "en rimlig penning"? Går att få loss för en dryg tusenlapp på Rallydesign i England. Fins ju också intressanta digitala kombinationsinstrument som jag vet att vissa här på forumet kör med. Typ varvtal, hastighet och alla indikatorlampor i ett. Verkar himla smidigt. Quote
svante Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 Jag kapade ner min sierrainstrumentering och plastade in den i min bräda. Lite tråkigt men det fungerade till besiktning och första året. Letar nu efter roligare instrumentering men kan inte bestämma mig för VDO eller digitala. Quote
mjobålsta Posted November 21, 2007 Author Posted November 21, 2007 En tusing är ju helt klart rätt pengar, det kan man ju överleva :thumbsup: Läste i "boken" att det gick att ta originalinstrumenteringen plocka över den i en, t ex Smiths hastighetsmätare eller liknande hus, antagligen efter en del kapande och andra specialare. Är det nån som känner nån som har gjort det eller, själv har gjort det ?? Quote
svante Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 Jag råkade vinna en auktion på tradera precis... ojdå... Satt och sökte på VDO och så dök denna upp. :D http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=50608348 Quote
Thomas Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 det finns elektriska mätare och en givare att skruva dit där wiren är fäst på växellådan. den ersätter alltså wiren Quote
Michael Posted November 21, 2007 Posted November 21, 2007 Joda min vän Bosse köpte en mätare från en gamal volvo lastbil och monterade i sierans instrument Quote
clu100 Posted November 19, 2008 Posted November 19, 2008 Skaffa 2 Bubbla hastighetsmätarhus ta bort innehållet och bygg in sierrans hastighetsmätare i den ena och en varvräknare i den andra. Ser ut så här på mitt bygge. Christer Skellefteå Quote
vedde Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Hej Christer Var fick du de Vita ansikerna ifrån? Mina Sierra instrument är svarta. /Fredrik Quote
mjobålsta Posted December 5, 2008 Author Posted December 5, 2008 Ahaa Snyggt jobbat. Det var ju rackarns tjusigt, har du gjort tavlorna själv på nåt sätt eller ?? Micke Quote
clu100 Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 scanner, färgvändning och utskrift. Jag har nog kvar filerna i coreldraw format om du behöver dom. funkar nog i pdf för utskrift oxså. klämde fast tavlorna mellan självhäftande tätnings lister /christer Quote
clu100 Posted December 9, 2008 Posted December 9, 2008 (edited) Hittade filen med både hmätare och varvräknar tavlan Använd den om du tycker att det funkar. Om jag bara fick lägga till filen, måste nog maila över den till dig går inte att lägga till /Christer Edited December 9, 2008 by clu100 Quote
mjobålsta Posted December 10, 2008 Author Posted December 10, 2008 Hej Christer Du har pm med min mailadrress Micke Quote
clu100 Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 (edited) Hej ChristerDu har pm med min mailadrress Micke Du har post! Christer Edited December 10, 2008 by clu100 Quote
vedde Posted January 7, 2009 Posted January 7, 2009 Hej Du har PM men min adress också. Bättre sent än aldrig! mvh Fredrik Quote
Recommended Posts