Jump to content

Sierraspindlar I Bokramsarmar


mjobålsta

Recommended Posts

Hallåj

Troligtvis ute på djupt vatten här :blink:

Kan man använda sierraspindlar i bokramens armar, vad måste man då göra för förändringar eller är det bara

att köra rakt av. eller blir då spårvidden förändrad.

Micke

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag kör dem i Chris Gibbs version och det verkar stämma bra med orginal spårvidden, jag kör även orginal spårvidd bak.

Kolla hans bok.

/Fredrik

Edited by vedde
Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag kör dem i Chris Gibbs version och det verkar stämma bra med orginal spårvidden, jag kör även orginal spårvidd bak.

Kolla hans bok.

/Fredrik

Hej

Är den ramen bredare än första bokramen the original one eller ??

Jag har sett dina inlägg på Haynes forumet, verkar vara ett bra forum, tryggt när han som har skrivit boken är aktiv.

Hur är annars boken, utförlig, mycket fel eller ??

Men nu blir det krångligt här, vad skall vi kalla den nya "bokramen" som då Chris Gibbs har tåtat ihop :blink:

När den första i folkmun kallas bokramen ??, Gibbs ram är ju ochså en bokram ;)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Tror i o f s att hans är det något udda +2 vilket ingen annan har så den är bredare än orginal. Jag har orginal bokram och den är tight för mig, 174cm kort och 65 kg. är du något större så blir det bänk att sitta på eller trångt i små stolar. Det vanliga verkar vara att bygga McSorleys +4 när jag har läst andras inlägg.

Däremot tror jag inte att hans nos är bredare än orginal utan bara sittbrunnen, vilket inte borde påverka bärarmarna i så fall.

Annars kan du göra som jag och bygga en bastard med blandade ritningar men det blir en del klurande av det.

Jag hade nog valt att köra Gibbs rakt igenom för jag tycker boken är bra men inte så detaljerad som jag skulle velat, men då har man ju å andra sidan orginalboken, detta forum samt det engelska Haynes forumet att tillgå.

Felen finns i en .pdf på forumet och är av mindre allvarlig karaktär, men ladda hem den så skall det inte vara någon fara.

Namn?

Bokram = Orginalet, Build a sportscar for £250

Gibbs ram = +2 enligt Chris Gibbs bok,

McSoarley bokram = McSorleys korrigerade bokram

McSoarley +4 = som ovan men 4 tum bredare

McSoarley 442 = som McSoarley bokram men längre och bredare

Bara förslag, jag har ine läst så mycket än om det jag bygger.

/Fredrik

Link to comment
Share on other sites

sierra spindlar går bra att använda... men du får inte använda en spindelled som nedre spindelled om den används på en bil med mc person framvagn då belastningen blir fel då stötdämparen/fjädern trycker ner på nedre bärarmen.. till skilnad mot mcperson där du inte har den belastningen.

Link to comment
Share on other sites

Ett alternativ är att sätta fjädringen innombords med övre bärarmen som en "gungbräda" för att då belastas inte nedre spindelled på felaktigt vis.

ex.vis Tiger Supercat finns säkert flera....

annars kanske http://www.sidem.be/sidem-product-catalogue.asp kan vara till hjälp, i webkatalogen så står oftast mått och kona utsatt.

/Toffe

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...