Antus Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Hej! Hittade den här godbiten i GB. Vad menas med "Incorporating Reverse" är det inbyggd Back-vxl ? Den rekomenderas till mcmotordrift i varje fall. Muffet Differential Unit The Ultimate Limited Slip Differential Unit Incorporating Reverse ( Requires Modication To Vortx Chassis ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Verkar så vara. Vad kostar den? Det är väl där haken oftast finns... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 lite google visar http://www.mnrltd.co.uk/p_parts_drivetrain.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted November 8, 2007 Share Posted November 8, 2007 Lite styvt 33 tusen spänn..... Ganska dyrt, så det måste vara bra skit för att vara värt det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antus Posted November 9, 2007 Author Share Posted November 9, 2007 Stämmer att det är MNR som har den. Dyrt nja, visst mycket pengar men är det en lamelldiff med inbyggd back som desutom tål race tempo och är lätt känns det ändå överkomligt. Stora frågan är om det verkligen är så? Det ser ut som om huset är av Quick-shange typ vilket också är intressant. Jag har försökt luska lite om det finns några oberoende tester, men inte lyckats något vidare. Någon annan som vet något? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted November 11, 2007 Share Posted November 11, 2007 Quaife-back och dito diffbroms till en sierraklump måste väl bli mycket billigare än den? Iofs sparar kanske denna lite vikt iom att det är allt i ett, men ändå... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antus Posted November 27, 2007 Author Share Posted November 27, 2007 Jag har fortfarande inte hittat något om den mer en Muffets egen sida. Collin använde tydligen Muffet diffar men det säger inte mig så mycket. Engelska sidornås trådar verkar alltid spåra ur, kul men jobbigt i längden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts