Bengt Norell Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Har sällat mej till gänget som klarat bullerprovet, 77,7 dB blev slutnoteringen :racesmile: . Jag fick samtidigt några tips inför SFRO2. Lägger också in några nytagna bilder, det var länge sen sist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Grattis... nu är det snart en till sjua till färdig, hoppas att du hinner få SFRO 2 snart så det blir lite åkt innan vintern. Jag var ute på en runda i dag, lite friskt med 12 mil på krokiga vägar, men det är fantastiskt roligt att åka med en bil man byggt själv. Lars H :prop: :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted November 4, 2007 Share Posted November 4, 2007 Grattis! Bilen ser väldigt fin ut :notworthy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted November 5, 2007 Share Posted November 5, 2007 Ja grattis! Vad var receptet för att komma så lågt, var det bara med den dämparen på bilden? Och isåfall vad är det för någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Norell Posted November 5, 2007 Author Share Posted November 5, 2007 (edited) Dämparen kommer från A-Alt, i övrigt är receptet som följer: Insugningsfiltret insvept i 20 mm dämpskumgummi med en öppning framåt. Efter ljuddämparen sitter en förkrympning till ca 40 mm. I mynningen på slutkröken, som är riktad nedåt, sitter ett kors för att slå sönder ljudvågorna och innanför korset några nävar stålull. Däcken pumpade till ca 3 kg. Vad av detta som är effektivt vet jag inte, men en sak som är klar är att däcksljudet hörs mycket. Lustigt nog bullrade högersidan mer än vänstern där både avgasrör och insuget sitter Bengt Edited November 5, 2007 by Bengt Norell Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.