Jump to content

Hur Har Ni Andra Gjort Med Karossen?


Fredrik i Trollhättan

Recommended Posts

Jag har ju långt ifrån kommit så långt men att nita tror ja nog blir sista alternativet men å andra sidan så går ju även nitar att borra ur, då är det nog värre med silicone eller karosskitt för det lär ju sitta.

Lämpligast är väl det som ger minst galvanisk påverkan.

Tror jag

Toffe

Link to comment
Share on other sites

Popnit är ett intressant alternativ.

Bör man nita alla chassirör som är i kontakt med karosserisidan? Tänker närmast på diagonal- och lodräta rör eller räcker det med övre och nedre längsrören? Eller ska man limma diagonal och lodräta rören och nita längsrören? Eller........

Någon som vet?

Link to comment
Share on other sites

Sidorna och bakstycket nitade och limmade jag fast. Scuttlen sattes fast med mutternit och skruv för att kunna tas bort utan problem. Noskonen satte jag dit med gångjärn i framkant så den kunde fällas fram för lätt åtkomst.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

www.locostbuilders.co.uk/upload/flyingbonnet.jpg <----------- :516:

Sticker man in huven en aning under noskonen ska väl det där förhoppningsvis slippa hända... alltså man falsar en 15mm kant i frmkant av huven...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...