Fredrik i Trollhättan Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Hur har ni fäst karossen vid ramen? Nitat? Skruvat? Funderar på att sätta svetsskruvar och dra på muttrar... Quote
Toffe Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Jag har ju långt ifrån kommit så långt men att nita tror ja nog blir sista alternativet men å andra sidan så går ju även nitar att borra ur, då är det nog värre med silicone eller karosskitt för det lär ju sitta. Lämpligast är väl det som ger minst galvanisk påverkan. Tror jag Toffe Quote
Vestax Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Mark Evans popnitar fast alla kaross komponenter.... Quote
Antas Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Popnit är ett intressant alternativ. Bör man nita alla chassirör som är i kontakt med karosserisidan? Tänker närmast på diagonal- och lodräta rör eller räcker det med övre och nedre längsrören? Eller ska man limma diagonal och lodräta rören och nita längsrören? Eller........ Någon som vet? Quote
Fredrik i Trollhättan Posted October 14, 2007 Author Posted October 14, 2007 Nita känns ju bra men jag tror det blir svårt att komma åt att nita t.ex. noskon Quote
Toffe Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Noskonen Ska den vara fast monterad för alltid och evigt ?? är det inte bra att kunna enkelt lossa den för bättre åtkomlighet av kylare mm. Quote
gka Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Dzus eller z-låsning. http://www.milspecproducts.com/photozlock.htm Quote
Vestax Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 Det stämmer, huven ska oxå sitta med sånna lås. Undra om inte Westfield skruvar fast sin noskon eller det är sånna lås. Vågar säga säkert... Quote
zarech Posted October 14, 2007 Posted October 14, 2007 På skolans Wesfield nitades allt förutom scuttle noskon. Dessa sattes med nitmutter och bultar, kan ju vara rätt skönt att få bort noskonen vid arbete med kylare och så :) Quote
Jonte Posted October 15, 2007 Posted October 15, 2007 Sidorna och bakstycket nitade och limmade jag fast. Scuttlen sattes fast med mutternit och skruv för att kunna tas bort utan problem. Noskonen satte jag dit med gångjärn i framkant så den kunde fällas fram för lätt åtkomst. Quote
Fredrik i Trollhättan Posted October 28, 2007 Author Posted October 28, 2007 Så här kan det gå om man inte säkrar tillräckligt... :o www.locostbuilders.co.uk/upload/flyingbonnet.jpg Quote
ezroller Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 www.locostbuilders.co.uk/upload/flyingbonnet.jpg <----------- :516: Sticker man in huven en aning under noskonen ska väl det där förhoppningsvis slippa hända... alltså man falsar en 15mm kant i frmkant av huven... Quote
gka Posted October 29, 2007 Posted October 29, 2007 Angående Dzus Det stämmer, huven ska oxå sitta med sånna lås. Det funkar nog men är det inte vanligare med huvlåsfjädrar eller låshakar liknande de som finns här: http://www.dalhems.se/safetyequip/huvlas.html Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.