zarech Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Har haft lite funderingar på utseendet på mitt kommande locostprojekt, och en av ideerna jag haft har varit att blotta ramen på sidorna o ha sidplåtarna innanför ramen. Vad tror ni om detta Hade tänkt att ha ramen och vissa detaljer i nån stark färg typ orange medans karossen o alla stora bitar skulle vara mattsvarta. Sedan är ju en anna fråga; kan det ställa till problem vid bes? Tycker det verkar lite orimligt men svens bilprovning är ju fobiska mot allt som eventuellt skulle kunna skada en fotgängare om man mejar ned dem i 130 knyck ;) slänger upp en kladd med som jag gjort där min idé finns med: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 om sfro godkänner bygget skall bilprovningen hålla sig lugna.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 Tja... jag tror såhär: -sandblästrad ram -luftmotstånd? -smutssamlare? +orginellt +fräckt utseende Vikten på de olika plus och minus säger jag inget om. :) Kan inte tänka mig att det skulle orsaka några problem besiktningsmässigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stesun Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Det funkar ju på ariel atom. Inte riktigt samma sak kanske, men den är ju i alla fall godkänd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zarech Posted October 9, 2007 Author Share Posted October 9, 2007 På atomen tror jag väl inte ens det sitter något innanför ramen som skyddar de åkande från smuts sprut? Jag tror inte ramen blir så farligt blästrad heller eftersom man helst håller sig borta från grusvägar med dessa, körde en westfield riktigt lugnt och försiktigt på grusväg en knapp kilometer, denna då utrustad med vindruta o allt, och ändå lyckades jag få en sten uppskvätt i pannan... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 På vissa Atom sitter det genomskinlig plast på utsidan av ramen som ger lite skydd. Kanske något att ta efter? Även om jag inte kör på någon grusväg så fylls det på med småsten i sittbrunnen när jag kör, och då har jag inte några klistriga r-däck utan 10 år gamla gatdäck. Dock blev det bättre med stänkskyddsflärpar på framskärmarna. Använd någon bra färg så ska det nog hålla rätt länge ändå. Det är ju ändå bakskärmarna som får ta det värsta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts