Jump to content

Blotta Ramen På Sidorna?


zarech

Recommended Posts

Har haft lite funderingar på utseendet på mitt kommande locostprojekt, och en av ideerna jag haft har varit att blotta ramen på sidorna o ha sidplåtarna innanför ramen. Vad tror ni om detta Hade tänkt att ha ramen och vissa detaljer i nån stark färg typ orange medans karossen o alla stora bitar skulle vara mattsvarta. Sedan är ju en anna fråga; kan det ställa till problem vid bes? Tycker det verkar lite orimligt men svens bilprovning är ju fobiska mot allt som eventuellt skulle kunna skada en fotgängare om man mejar ned dem i 130 knyck ;)

slänger upp en kladd med som jag gjort där min idé finns med:

post-2029-1191869124_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tja... jag tror såhär:

-sandblästrad ram

-luftmotstånd?

-smutssamlare?

+orginellt

+fräckt utseende

Vikten på de olika plus och minus säger jag inget om. :) Kan inte tänka mig att det skulle orsaka några problem besiktningsmässigt.

Link to comment
Share on other sites

På atomen tror jag väl inte ens det sitter något innanför ramen som skyddar de åkande från smuts sprut?

Jag tror inte ramen blir så farligt blästrad heller eftersom man helst håller sig borta från grusvägar med dessa, körde en westfield riktigt lugnt och försiktigt på grusväg en knapp kilometer, denna då utrustad med vindruta o allt, och ändå lyckades jag få en sten uppskvätt i pannan... :)

Link to comment
Share on other sites

På vissa Atom sitter det genomskinlig plast på utsidan av ramen som ger lite skydd. Kanske något att ta efter?

Även om jag inte kör på någon grusväg så fylls det på med småsten i sittbrunnen när jag kör, och då har jag inte några klistriga r-däck utan 10 år gamla gatdäck. Dock blev det bättre med stänkskyddsflärpar på framskärmarna. Använd någon bra färg så ska det nog hålla rätt länge ändå. Det är ju ändå bakskärmarna som får ta det värsta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...