Drake Posted September 16, 2007 Share Posted September 16, 2007 Med orginal rattutslag så kommer mina hjul att ta i ramen, så jag behöver begränsa rörelsen lite. Hur gör man enklast ett styrstopp? Funderar på att sätta ett par nylon-hylsor på styrväxeln, alltså innanför styrstagen. Nån som provat detta? Jag kommer att kunna vrida hjulen ca 20 grader. Tror ni det räcker? Nån matematiker ute där som kan räkna ut vändradien med 90" hjulbas och 20 graders vridning av framhjulen? Många frågor blir det. :icon_oops: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 Jag satte axelstoppar på min kuggstång, köptes för en billig peng på Clas ohlsson. http://www.clasohlson.se/Product/Category....2;251746;251434 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted September 17, 2007 Author Share Posted September 17, 2007 Smart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted September 17, 2007 Author Share Posted September 17, 2007 Svante: Hur många grader kan du vrida hjulen? Ingen som vet om 20 grader är tillräckligt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 17, 2007 Share Posted September 17, 2007 det låter lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toffe Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Har jag av att hänga på detta forum lärt mig :blink: något, så skulle kanske svaret kunna bli något liknande ? Toffe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emanuelo Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Får väl använda gaspedalen för att svänga mer? =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted September 18, 2007 Share Posted September 18, 2007 Jag hade helkass vändradie när jag besiktigade min bil för "besiktningsblinkersen" tog i hjulet annars, och då hade jag satt dom enligt regelboken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted September 18, 2007 Author Share Posted September 18, 2007 Tack Toffe. Satt och lekte med caden i går och kom fram till ungefär samma mått. (fast den krångliga vägen) Ska försöka fixa några grader till eftersom orginal vändradie är ca. 5,2 m. annars så får jag väl använda gasen :biglaugh2: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts