Jump to content

Egna Uprights / Spindlar ?


Ozze

Recommended Posts

Längst ner på första sidan i den hära http://www.locostbuilders.co.uk/viewthread...2942&page=1 tråden finns en bild på en spindel som är byggd av fyrkant rör vilket funkar på sandloppor, som väger runt 390kg enligt tillverkaren. Så min tanke blev att bygga egna sådanna spindlar, vilket vore lite trevligt... då har man ju byggt ytterligare en bit på bilen själv... Men då jag inte vet riktigt vad han annvänder för axel till det där började jag fundera på hjulas axlar för släpvagns byggen.

Så min egentliga fråga är går det att få igenom en egenbyggd spindel om man annvänder julas axlar? Vore smidigt för då kan jag få till 4x100 bultmönster fram enkelt och kan justera spindel / bromsoks montage efter skivor och ok som jag redan har och det ser och blir bra när jag monterar ihop det.

Så vad tycker ni grabbar? Enda som egentligen skulle vilja ändra på i den där spindeln är egentligen hur uniballen är infäst, men då blir den ju inte riktigt lika lätt att bygga längre. Den spindeln som finns med i inlägget ska fixa en nästan oändlig fjädringsväg och 48 grader styrning.

Link to comment
Share on other sites

Ah... visste att det skulle finnas en hake med mitt enkla knep... =) Tittade själv på hjulas axlar, men hittade inget om att dom var specade för någon speciell fart. Aja, då har jag nästa grej redan löst :) Axeltapparna på golf, bakre är / ska vara bultade = borde gå att få dit på en spindel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...