Jump to content

Motofästen / Kuddar


Tommy

Recommended Posts

Snackade i dag med en rally-polare :prop: om att jag svetsar nya motorfästen och tycker att volvos originalkuddar är lite för mjuka samt att jag flyttat motorn så långt bak som möjligt.

Detta gör att jag får väldigt ont om plats i tex, kardantunneln.

Vill inte att vridmomentet skall "rotera" motor och växellåda medurs. även om

det är liten förflyttning det är frågan om så är den i mitt fall för mycket!

Tipset var att slopa de traditionella kuddarna och ersätta dom med vanliga hockeypuckar. :wohow:

Det blir dubbla puckar på varje sida med en 5 mm hård gummi bit i mellan.

Provar detta i kväll och återkommer med info om det är någon som är intresserad.

Link to comment
Share on other sites

Arrowsmith använder nån form av dämpade maskinfötter som motorkuddar - kanske kunde vara ett alternativ?

har kollat det... blev för dyrt! de jag tittade på kostade över 300:- st + moms och frakt... :mad:

Link to comment
Share on other sites

jag har fått förslag på motorkuddar till volvo 160 disel och någon av volvos "valpen" eller "suggan"...

240:

Kör med volvo 240 diesel kuddar, den motorn är ju hur tung som helst :blink: så kuddarna är enligt mig "hårda".

Priset på micro var klart överkomligt ( kommer dock inte ihåg vad )

Valp:

Fördelen med valp kuddran har jag för mig var att de var väldigt små och hårda = inga problem att få plats med. kolla på rejsa , det var en tråd om dessa kuddar där för ett tag sedan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...