Martin A Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Ni som kört på bana kanske kan ge mig lite tips angående storlekar. Tänkte ha 195/50-15 fram och 205/50-15 bak men priserna är såna att man blir sugen på 195/50-15 runt om i stället. För utseendets skull vill jag ha bredare bak men vad tror ni funkar bäst på bana? Märker jag som amatör överhuvudtaget nån skillnad? Bilen är en Estfield Med C20XE påca 170hk vikt ca 600kg. Tacksam för alla synpunkter. MVH Martin A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted September 13, 2007 Share Posted September 13, 2007 Kör på 195 runt om säger jag. Om inte annat blir det mer överstyrt vid behov då. :thumbsup: Och när du svarvat ned bakdäcken en bit så kan du skifta bak-fram ett tag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kumlan Posted September 25, 2007 Share Posted September 25, 2007 (edited) :icon_oops: Jag hittade efter en hel del besvär några trevliga snubbar som finns på goagubbarracing.se i Anderstorp. Dom hade 205x13 av R888 modellen till min bil för 1200:-st Edited September 25, 2007 by Arrowsmith Onödig citering av inlägget direkt ovanför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted December 21, 2007 Share Posted December 21, 2007 Träffade ett par killar från GT däck i Kävlinge i dag när de hämtade en Camaro i Karlskrona. och de säljer R däck Toyo 888 bl.a.annat och priserna verkar helt ok. så jag kommer att handla där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts