atorp Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 (edited) Kul att titta på andra byggen så nu när jag äntligen kommit igång tänkte jag bidra med lite inspiration från Anderstorp Hemma luat chassi från någon skåning Plast kit från Härdplast i Dösjebro Delad bakvagn R1 motor -02 (sprut) därav namnet. Div stolar styrning m.m. beställt från GTS Go feta 3" 6p-bälten från Mocomp OMP ratt Snapp off nav GAZ dämp Compomotiv fälgar - egen lackat centrum Kumho 215-50-13 fram 235-45-13 bak lägger med några feta bilder på hjulen Edited August 23, 2007 by atorp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atorp Posted August 23, 2007 Author Share Posted August 23, 2007 :notworthy: Gick så där bra va med bilder och tråd. Lite lustigt att den "laddar upp" men ingen bild kommer :banghead: 640kb är väl knappast för stor. WEB master får väl döda den ena tråden om man inte kan göra det själv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Den andra tråden dödad...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackbirdseven Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Tjusigt! :thumbsup: Vad har du för bredd på fälgarna? Jag tänkte köpa samma modell och bredd på däck till mina compomotivefälgar, men är lite osäker på att bakdäcken fyller ut fälgen bak, jag har 8x13 fram & 10x13 bak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atorp Posted August 23, 2007 Author Share Posted August 23, 2007 (edited) 8x13 fram och 9x13 bak Gissar att det skulle funka även med en " bredare bakfälgar. Köpte däck och fälgar från Mocomp ET 7 bak och ET 18 fram Edited August 23, 2007 by Arrowsmith Onödig citering av inlägget direkt ovanför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 Är det ett Aulin-chassi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
atorp Posted August 24, 2007 Author Share Posted August 24, 2007 Japp - så var det han heter. Känner ni till Aulin ? Vad syslar han med osv. Vore kul och få veta vad det är för en kille och om det finns fler byggen med samma chassi. Är det ett Aulin-chassi? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 Jag var och tittade på hans chassi 2004 tror jag och tyckte att de såg väldigt välbyggda ut. Då studerade han på Lunds Tekniska Högskola men vad han gör idag har jag ingen susning om. Han finns registrerad här på forumet så du kanske kan nå honom via e-mail om du hittar honom. Tror att han kallar sig Aulin eller H.Aulin eller nåt liknande... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 24, 2007 Share Posted August 24, 2007 Jag har bilder på en sjua byggd på lunds tekniska högskola som är byggd till största delen som en rostfri balja ihopviken i en kantpress och utan ram enligt han som tog kortet... Det är några år sedan kortet togs, men jag tror den var sierra baserad som så många andra sjuor om jag minns rätt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts