Jump to content

Jaw


Drake

Recommended Posts

Det där såg intressant ut måste jag säga. Attraktivt pris!

Jag är inte helt nöjd med med min LC-1 (möjligen är det dålig kvalitet på han som försöker få skiten att fungera 100%) och till den andra bilen kan det bli ett inköp.

Link to comment
Share on other sites

Jag har hört flera som haft problem med LC1....

Själv har jag aldrig jobbat med dom vill jag påpeka, så ta inte mitt ord som en vittnesbörd över kvalitén på dom......

Själv är jag mkt. nöjd med min tech edge 2E0 och den funkar klockrent ihop med loggningsprogramvara mm.

Kan inte annat än rekommendera folk att kika även på tech edge's prylar.

Världens rörigaste hemsida har de, men bredbandslambda verkar de iallafall kunna.

Link to comment
Share on other sites

Mina problem består av följande elände:

- det är väldigt känsligt med jordningen, och jag gör antagligen fel men vet inte hur det ska lösas. Har provat allt som föreslås i manualen och olika forum - ändå så jävlas det med dessa delar:

- kalibreringen går förlorad titt och tätt. Ingen fara på taket om jag bara visste när det sker - men det är helt oregelbundet (om det hoppar ur när jag bryter huvudströmmen eller drar länge på startmotorn med låg systemspänning som följd, ja då vore det inget större problem).

- jag ställer in grejorna för bensindrift enligt förval (14.7) men ibland har den ballat ur och har "custom" som inställt förval.

Jag är ingalunda ensam om dessa små irritationsmoment, det diskuteras flitigt på de engelskspråkiga LC-1-forumen.

Som läget är nu kan jag inte ge mig iväg utan att ha laptopen med mig. Åtminstone inte om jag vill ha prestanda enligt mina val.

Bra grejor gör halva jobbet, dåliga grejor gör en galen. :banghead:

Link to comment
Share on other sites

Trist,

Det är aldrig kul när nåt krånglar. Jag har iofs min kopplad direkt till MS så jag har inte behövt gått in och ställt om något i den.

Min funkade som sagt klockrent ända till den en dag bara dog. Inte tillstymmelse till liv i den. Den är nu på rep i staterna, undrar om jag får tillbaka den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...