ejorris Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Skulle lossa nav från bromskiva på en Opel Manta och trodde jag såg någon vanlig torx fattning. Upp på Jula och inhandlade några varianter modell större.... men det stämmer ju inte alls!!! En torx har ju 8 (?) "hörn", men denna hade ju en hel drös... säkert 12, 14 st. Hittar inte någon insexnyckel för detta. Nån smo har ett tips var jag hittar denna typen? /J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falcor Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Troligtvis är det XZN (tolvkantsbits) som du ska ha.... http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=80477 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerhard Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Den här hitta jag hos Jula. Det är in12 på många av opels äldre modeller. Gerhard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejorris Posted August 8, 2007 Author Share Posted August 8, 2007 tusen tack..... jag har försökt kolla båda jula och biltema men man ser ju inte i detalj hur de ser ut på webben! /J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted August 8, 2007 Share Posted August 8, 2007 Nu vet jag inte exakt hur skruven sitter på en Opel Manta men sitter den på framsidan av skivan som på många andra bilar bör du även inhandla en slagskruvmejsel www.biltema.se/Archive/Product_images/12/Large/12-847_l.jpg. Har skruven rostat kommer den bli rund. Slår du loss den fungerar det alltid... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts