Jump to content

Mk Resp Gts Bärarmar


gabbes

Recommended Posts

En liten fråga till er som byggbesiktigat "kit" från MK: har Ni gjort några "ändringar" - förstärkningar på era bärarmar för att få dessa genom byggbesiktingen utan materialintyg? Samma fråga angående bärarmar fram till GTS "kit" byggarna.

Om inte - så är det intressant att veta om hur konsekventa dessa besiktingar är eftersom det bevisligen rullar besiktigade bilar med dessa bärarmar utan materialintyg?

Jag har - efter samtal med SFRO-killen - införskaffat rör i 2391 NBK 25x3 med rätt hållfasthet etc för att få nöjet att kasta fabrikstillverkade bärarma runt om som andra använder i "kit" för att slippa ev bekymmer vid SFRO-besiktingen och för att veta att dessa är OK...

Link to comment
Share on other sites

Jag hade inga intyg vare sig på ramen eller bärarmar när jag SFRO/reggade 2006. Gick bra ändå.

OK - tack för dom svaren. Som jag trodde - i vissa fall behövs det och i vissa fall inte. Jag har nu gjort en jigg till dom främre bärarmarna så i veckan kommer jag att tillverka nya med märkningarna väl synbara på rören och kvittona ordentligt plastade så att det skall gå smidigare vid byggbes. Bak gör jag likadant. Dom övre bärarmarna får då även justering i form av motorsport-länkhuvuden med dammtätningar. Dom undre kommer att har uretanbussningarna kvar. Jiggen kan ju vara bra att ha om man får för sig att göra några till...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...