Fredrik i Trollhättan Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 Läste det här i en säljesannons på locostbuilders: Full rolling chassis/body plastic bonnet3.62 lsd/new calipers+disks/plastic mk tank/with copper fuel line /all brakes+copper lines+switch installed/steering column hub +mountney wheel/steering rack/interior panelled+trimmed/gaz shocks+springs/premier wiring loom/fireblade mirrors/lights...........etc etc............................ Plastic mk tank? Säljer dom det fortfarande? En bränsletank i plast låter lätt.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 Är det något jag bara fått för mig, men plasttank är väl inte besiktningsbart för amatörbyggda fordon. Jag kan mycket väl ha helt fel där :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 Någon av firmorna som sålde prylar på Stoneleigh (och annonserat sina plasttankar) pratade med en spekulant. Om jag förstod saken rätt så hade dom slutat sälja dessa, fast jag fick aldrig grepp om orsaken. Pissig kvalitet eller svårigheter att klara godkännande? Jag har inget svar. Ändå komenterar jag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted August 4, 2007 Author Share Posted August 4, 2007 Så kan det ju förståss vara. Jag som sneglat lite på bränsletankar till båtar med utombordare. Lagom stora, lätta (plast) snabbkoppling samt inte sällan inbyggd mätare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 Min aluminiumtank väger inte mycket mer än en dylik båttank. Michael W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 samma här Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted August 7, 2007 Share Posted August 7, 2007 http://www.nfauto.co.uk/fuel_tanks.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anton Posted August 7, 2007 Share Posted August 7, 2007 Jag har en atl plast tank i ultiman som är skumm fylld och den har suttit där sen bilen regades och den funkar fortfarande bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredo Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 jag har också varit lite intresserad av ATL tankarna. plast, skumfyllt, alla anslutningar, FIA godkänt tror jag och givetvis läckert, jag kan inte se hur en sådan tank ej skulle uppfylla kraven. Nu är jag inte där ännu men man fönstershoppar ju :D . Jag ser ev vissa besvär med inpassningen om man vill ha lite större volym. De är rätt fyrkantiga och ganska låga. Men en 30L kanske passar bra (50x30x22cm). Sen är de inte helt billiga (5800kr för den tanken). De säljs på www.rallyimport.se ATL gör ju även skottsäkra tankar... kanske ngt för en kamomålad 7:a... /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted August 17, 2007 Author Share Posted August 17, 2007 Skottsäkert är ett krav. Enda sättet att hindra en sjua från at slå banrekord.... :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts