Fredo Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 (edited) Jaha... så gick det med originalkuddar. Ford påstår att de inte ens finns i produktion längre och mekonomen har inget. Biltemas universal har för kort bult. Synd, jag hade tänkt använda originalfästena då de är helt ok. Skroten har bara... skrot? Hittar inget som verkar duga. fråga 1: Vet ni om ngn alternativ kudde som passar? fråga 2: Hitttar en racing kudde till sierra cosworth på burtonpower som ser ut så här: Kan de funka? I sådana fall kan jag bygga vidare och köpa till dem senare. /Fredrik Edited August 3, 2007 by Fredo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 På vilket sätt är skrotens skrot? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredo Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 hehe... du menar utöver namnet? Skämt och sido så har jag gått i genom ett antal lådor med rostiga bultar och sprickor i gummit så det verkar som att de flesta är dåliga. Iofs kanske ngn här på forum har fräscha kuddar från en donator? Eftersom de inte går att köpa nya (vilket jag har svårt att förstå) och tillgången på "skrotkuddar" verkar dåligt så vill jag ju inte bygga fästen för detta. Därav frågan avseende de svindyra alternativa kuddarna från burtonpower. Sen finns ju förstås alternativet att göra egna fästen alt skapa ett fäste av en bult och en gummiklump, "hockeypuck stilen". men originalfästena är ju bra i sig, varför bygga om ngt som fungerar? /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 för en icke fjord frälst..hur ser ett original ut/skall se ut... då är det kanske lättare att tippsa om något annat... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredo Posted August 3, 2007 Author Share Posted August 3, 2007 den högra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 3, 2007 Share Posted August 3, 2007 undrar om det inte är Trelleborg som har en massa vibrationskuddar??? får kolla upp det på måndag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magoo Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 volvo 264 har en fin liten motorkudde. jag har ingen bild på den dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 volvo valparna har med en liten fin sak till motorkudde som är riktigt hård Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin A Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 kan bara rekomendera Valp kuddarna, hårda som tusan men det verkar behövas vid lite hårda tag. Plus att den är liten och smidig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 4, 2007 Share Posted August 4, 2007 B30 valparna då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 Jag tror det är de vanliga valparnas kudde med B18/20, det har jag inte hört något annat..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 5, 2007 Share Posted August 5, 2007 finns bägge sorter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredo Posted August 6, 2007 Author Share Posted August 6, 2007 ok, är valpkudden med fast bult? Om så hur lång är den (och vart får man tag i i valpkuddar?) /Fredrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 Volvohandlarn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts