Jump to content

Emmaboda Lördag

LUPUS

Recommended Posts

Hej, åker ju ner på morgonen och tänkte det kunde vara trevligt med en följa John

rutten Blir:

Grästorp-Vara-Falköping-Jönköping-Väx sjö-Emmaboda Skall vara 31 mil och ta 4 TIMMAR LAGLIGT.

Jag siktar på att vara där till 9.00 någon som vill hänga på eller föreslå en annan väg

0707-541930 Tobias

Jag och bosse skall nästan den vägen oxå men vi satsar på eftermidagskörningen. Att ge sig av vid 5 tiden är inget alternativ för då sover jag :515:

Michael W

Tjenare!

Jag har oxå tänkt åka ner på fm. Jag kommer från Alingsåshållet och kör via borås- jönköping- näsjö- växsjö- emmaboda.

F-n det här skall bli kul!!!! Nästa år blir det förhoppningsvis annat transportmedel än saab kombi....

MVH

Mattias K

0708-588637

Sova :racesmile:

Jo det är fint men i min värld är redan 6.00 tidigt , går man upp 5.00 kan man lura kroppen att man bara skall pinka :)

Vi får väl sätta upp en vettigt tidsplan. om vi räknar från 9.00 ( jo jag vet ) och bakåt med liet + hastigthet på kärra ( för jag misstänker en del har det så får vi se var vi hamnar. Eniro säger 4 timmar för mig , det stämmer nog MED en 20min fika på vägen och tanka innan.

Då skall vi se , blir inte klok på kartor och tider men , ja, ja 4timmar och 30 minuter att åka 32 mil ????

enligt Mekonomens planerar ( enda som räknar tider)

Startar

Grästorp ca 5.00

Falköping 6.00

Mullsjö 6.30 ?

Jönköping 7.00 Mc-donald frukost ( öppnar de 7.00 )

Sedan vet XXXX vad som är bästa vägen. Den kortaste via nässjö - Växsjö tar 45 min mer !!!!! än Snabbaste som är 3 mil längre ?

2 timmar till Emmaboda från Jönköping ?

Hur åker ni inbodda smålanningar från MC i jönköping

Edited by LUPUS

Denna vägen kan jag rekomendera.

Det är nog den snabbaste och kortaste

Jönköping - tenhult - nässjö - vetlanda - korsberga - lenhovda - kosta - eriksmåla - Emmaboda

Korsningar enligt SPCS Vägguide

Jönköping 0km.

----------------------------------------------------------

E4 Ekhagen tpl

31 Vetlanda

127 Vetlanda

31 Kosta

28 Emmaboda

----------------------------------------------------------

Emmaboda 177km.