Jörgen Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Så då var det gjort,, äntligen. :racesmile: Idag kom Uno (Trollhättan) på besök i verkstan och besiktigade mitt bygge. Gick hur bra som helst utan egentliga anmärkningar(blankt papper kan man säga ) så nu kan man sätta fart och få den klar till nästa sommar. Vi diskuterade om hur jag gjort olika lösningar och han var nöjd med mina förklaringar, la in en del synpunker som var vettiga såsom att: Uniballs i panhardstag helt okej i bägge ändar om det finns dammskydd, framvagnsbussningar i Delrin helt okej(stumt), gummibussningar i bakvagn så att det kan kränga lite(stel axel). Styrstång svetsning mot rör genom att presspassa ett känt stålämne(2341) inuti och sen borra igenom röret och en bit ner i ämnet och fylla igen med svets. Namnet på skapelsen blev, Caper S7, chassienr JB07SS001. Mvh Jörgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Grattis!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted July 16, 2007 Share Posted July 16, 2007 Gratulerar :notworthy: /janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Gött !!! Men det fanns ju inte mycket att klaga på där. Du får börjas slarva mera så det går fortare istället (Emmaboda 4 dagar ) :prop: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jörgen Posted July 17, 2007 Author Share Posted July 17, 2007 Har ju hållt på i 3 år nu , är väl lite petnoga som Lupus brukar kalla det ;) ,men till nästa sommar ska den vara ute på vägarna i alla fall. emmaboda ska jag och några till för att kolla på, dock ej med sjuan. Caper S7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts