stigge Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 För att vara på den säkra sidan - och uppfylla försäkringskraven - ska jag montera en pulversläckare någonstans i bilen. Frågan är på vilken plats den är minst i vägen. På passagerassidan passar den bra på golvet men hur kul är det om någon åkrädd stackare flaxar med benen och kommer åt avtryckaren? Kan man sätta den i bagaget? Och vilken storlek krävs? Jag har skummat försäkringsvilkoren men hittar inga specifika krav. Tvåkilos känns nästan lite overkill, dessutom är den svårplacerad jämfört med en enkilos. Gissningsvis är inte mina gamla halonsläckare godkända nuförtiden, annars hade det varit bästa lösningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Jag köpte denna från Jula och placerade den direkt framför passagerarstolen. Har inte varit några problem alls att någon kommit åt den.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted June 26, 2007 Author Share Posted June 26, 2007 Jahapp, då lägger jag min framför stolen också. Kanske går det att fixa ett extra skydd över känsliga delar - exempelvis genom att ta delar av en plastflaska och några buntband. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke E Posted June 26, 2007 Share Posted June 26, 2007 Det är ingen fara. Brandsläckare kommer ju i nivå med knävecken. Såvida inte dina tilltänkta passagerare kommer att inta "Crash Position" alla flygplansolycka så kan du lugnt skippa ev sparkskydd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted June 26, 2007 Author Share Posted June 26, 2007 Jag tänker mest på risken att avfyra eländet av misstag när passageraren ska försöka klättra på plats. Å andra sidan kanske sinnena är i högsta beredskap sedan vederbörande som första kontakt med bilen bränt sig på avgasröret... :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts