Jump to content

Gotland Ring Början Av Juli


Micael

Recommended Posts

Jag och Anders (aka kompressoranders) tänkte ta sjuorna på en morgonfärja till gotland 2 juli (vi har inte bestämt än exakt vilket datum än, vi avaktar med att boka tills efter midsommar).

Sen åker vi hem den typ 3 juli på kvällen. Sover gör vi på vandrarhem alt tält. Planen är att åka på allmänhetensåkning i två dagar.

Pris ex

färja 1000(ToR)

bana 1000 (2x500)

boende 300 (vandrarhem)

plus driftskostnader för bil och förare.

Är nån sugen så är det bara att hänga med. Bokar gör ni själva.

Link to comment
Share on other sites

nu när ni har tränat på ön, är det bara att komma till mitt sverigebanan på fredag,

så tar vi v-ås på lördag... elller??

wankel seven

Edited by Jocke E
Onödig citering av ovanstående inlägg
Link to comment
Share on other sites

Jag är bra sugen på mittsverige, men fårgan är hur maskinen ser ut efter gotlnad. Vi räknar med vo kommer att få bogsera minst en av bilarna hem.

Ska du till mittsverige?

Link to comment
Share on other sites

Att köra en Typ9 låda utan olja på Gotlandring är inget jag kan rekomendera. Det har jag fått erfara den hårda vägen.

Jag lyckades köra 3 pass (3*30 minuter) innan min låda rasade. Den rasade totalt var till och med tvungen att skruva bort kardanen fär att kunna rulla den. Som tur var höll anders bil perfekt och kunde bogsera mig till färjan. Måste varit en rolig syn.....

I våras fyllde jag på olja i lådan och vad den har tagit vägen har jag ingen aning om. För den ligger inte på garagegolvet eller på gotlandring.

Link to comment
Share on other sites

Det var lite surt just då. Men så är det när man kör med gamla grejor och har en klåpare till Mek (känner honom väldigt väl :)).

Ny låda ligger hemma och den gamla är ur. Nytt urtarmpningslager är beställt och kommer i eftermiddag. Så det finns hopp om snar uppstart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...