Gustav Sundberg Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 (edited) Fin och välbyggd Westfield till salu. Motorn är rasad och bilen säljes helst utan motor och växellåda. Byggd för Opel C20XE med Ford Typ-9 växellåda. Registrerad och besiktad ifjol sommras (två år till nästa gång) Färg: Westfield racing green. Ingen vindruta, Däremot en snygg "aeroscreen" med svart liten ruta F-1 liknande backspeglar, kolfiber look-a-like. Vdo-mätare (Varvräknare, digital h-mätare, oljetemp, oljetryck, vattentemp och bränsle) alla givare följer med även om bilen säljs utan motor. Momo mockaratt på ett riktigt snap off nav. Hemmagjord växelspak med "shortshift" och snyggare knopp passande typ-9 ingår med bilen även utan växellådan. Tank och "racigt tanklock" från westfield. Snabb styrväxel från westfield (1.8 varv eller vad det var...) Ny kylare (polo eller nått..) komplett med kopparrör och blåa silikonslangar för att passa opelmotorn. Oljekylare med pressade hydraulslangar ingår även utan motor. Compomotive CXR fälgar, 7x13" ET 35 med Yokohama A032R däck, bra skick. Bromsvåg, en huvudcylinder till fram och en till bak, hydraulisk koppling, externa behållare med stålomspunnen pressad slang. Rostfritt Avgassystem med ljuddämpare följer med vare sig bilen säljs med eller utan motor. Cobra stolar med hål för fyrpunktsbälte. Röda fyrpunktsbälten (sabelt) svarta midjebälten (mekonomen) och "besiktnings" trepunktsbälten med tillfälligt fäste ingår. Riktig kolfiber instrumentbräda och överdel av kardantunnel. Komplett fungerande och välbyggt elsysem ingår (utom motorstyrningen om man så vill) nytt litet batteri ingår. Fem fula sierrafälgar med dåliga däck ingår om bilen säljs utan dom "riktiga" fälgarna. Vägde 585kg på bilprovningen, fulltankad och klar men utan förare. (+100kg extra för att kunna registrera med motorn) Pris: 130000:- utan motor med styrsystem, växellåda, fälgar och däck. Det finns en tråd här i forumet nånstans med lite bilder och sånt.. gustavsundberg@hotmail.com eller 070-6530173 Edited June 17, 2007 by Gustav Sundberg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 OJ! Väger den bara 485kg med en opelmotor? Det är bra bantat :notworthy: Min väger typ 560 kg med en zetec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Sundberg Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Den väger altså 585kg tankad och klar... +100 (=685) för att kunna regbesiktas med opelmotorn :) men regbesiktningen är ju avklarad så vikterna behöver ju aldrig användas mer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micael Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 ah då är jag med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Pris: 130000:- utan motor med styrsystem, växellåda, fälgar och däck. Alltså allt utom själva motorn för 130000? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gustav Sundberg Posted June 18, 2007 Author Share Posted June 18, 2007 Kanske var lite konstigt formulerat men. En komplett körklar besiktad jättefin bil. Fast utan motor med styrsystem, utan växellåda och utan fälgar/däck.. Fast med vanliga sierrafälgar så den står på hjul iaf. Tillhörande jox till motorn är kvar, kylarslangar, elsystem för start/laddning, temp och tryckmätare mm... Växelspak, kardanaxel mm är kvar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.