Jump to content

Dags För Sfro 1 = Döpa Bilen


LUPUS

Chassi nummer => Namn på bilen  

27 members have voted

  1. 1. Rösta ! (jag vet att jag stulet en del så lägg gärna VETO på dem )

    • SuperSonett ( arbets namnet )
      12
    • SuperAero
      2
    • Rörhögen
      1
    • AeroSeven
      9
    • Aero007
      0
    • Laglig007
      0
    • Berndtson
      0
    • AeroSuperSeven
      0
    • AeroSuper7
      1
    • Stressfläkt
      0
    • 30meterrör
      1
    • Sprutti_bang_bang
      0
    • RäcerBil
      0
    • I'll Tempo Gigante
      0
    • Livsfarlig
      0
    • Berndtsons Leksak
      0
    • Berntdster
      5
    • Tobbes
      0


Recommended Posts

Då är det dags för chassi nummer , hjälp mig rösta fram ett namn eller före slå ett nytt.

på den helt hemma byggda extremt Saab baserade 7:an

Och Lägg VETO på de som jag snott :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

"berntdster" tycker jag låter som en dålig ripoff på Boydster som är ett mer vedertaget begrepp när det gäller bilar.

Jag gillade "Aeroseven" bättre vilket även är lite mer beskrivande med sin fingervisning mot SAAB-hållet.

Kul med lite olika presenterade åsikter i detta förhållandevis lättsamma ämnet.....

Link to comment
Share on other sites

Men vadå döpa - det ÄR ju en SuperSonett?!? :racesmile:

Annars tycker jag att SuperAero är ett kul namn eftersom en av Saabs snyggaste fälgar genom tiderna heter just SuperAero. ;)

Link to comment
Share on other sites

Spänningen är oliiidlig !

SuperSonnet och AeroSeven helt lika !

Sedan jag skrev detta har jag forskat lite och det verkar som om namnet måste vara 8 tecken så några faller ju bort där.

Och "berndster" , jag håller med ett ripp-off på boydster. MEn varför skall han vara ensam. Han bygger ju inte ens bilen själv längre.

Och jo visst det är en SuperSonnet men chassi numret kan ju vara något annat.

Link to comment
Share on other sites

Ja röstade på SuperSonnet... Det är ändå arbetsnamnet, och det kommer den alltid heta i huvudet på mig iaf oavsett vad du döper den till.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja då är det väl avgjort då :racesmile:

Väldigt jämt + att min egen röst nog är värd två och jag nog oxå lutar åt det gamla in körda = det blir SuperSonett

I morgon stansas nuffrorna in på en plåt bit som sedan svetsas fast

Hur är det två ställen ? var är bra ställen

Link to comment
Share on other sites

ur VVFS

5 § Bil med självbärande karosseri skall ha en primär och en sekundär identifieringsmärkning. Båda märkningarna skall uppta samma beteckning. Övriga fordon behöver endast ha primär identifieringsmärkning.

Primär identifieringsmärkning skall vara stansad eller pressad direkt i fordonets ram eller, om ram saknas, i annan bärande del som inte utan svårighet kan bytas ut.

Sekundär identifieringsmärkning skall på varaktigt sätt vara anbringad på fordonets ram eller på annan del av fordo-nets stomme som inte utan svårighet kan bytas ut.

Identifieringsmärkning skall vara så placerad, att den i möjligaste mån är skyddad för skador och inte döljs av efter-monterade utrustningsdetaljer.

6 § Identifieringsmärkning skall vara så utförd att den är tydligt läsbar och svår att avlägsna.

Höjden på bokstäver och siffror i primär identifierings-märkning skall vara minst 7 mm. Denna höjd får dock mins-kas till 5 mm på bil och släpvagn av 1981 eller tidigare års modell.

Höjden på bokstäver och siffror i sekundär identifierings-märkning skall vara minst 4 mm.

7 § Inom en tioårsperiod får två eller flera fordon av sam-ma fabrikat eller märke inte ha samma identifieringsmärk-ning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...