Jump to content

Flygtanklock


Recommended Posts

Vart kan man hitta flygtanklock för bra pris?

Det billigaste jag hittar i sverige kostar 940:-

Det är låsbart med slanganslutning 50mm, ytterdiameter 95mm och i aluminium.

Monteringsring till den kostar 107:-

1762a.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag köpte en tank från en krockad Yamaha mc sågade ut runt tanklocksinfästningen och trixade dit den på min bil..

Tänk bara på att det räcker inte med aluminiumlocket utan man måste ha en bit av tanken också för låsklacken går i den..

post-3-1078303080.jpg

Link to comment
Share on other sites

Conco,

kan man boka tid med dig på olika butiker etc där du utför ditt performancenummer?

Skulle klart sänka kostnaderna på bilkontot....

Var inne på en MC-skrothemsida och kikade precis på motorer, lite läskigt att se en hel del -02 och -03or som bara gått ett par 100-mil innan de skrotas, det där med MC verkar lite farligt...

Link to comment
Share on other sites

Tja, sådana är reglerna... Men det skall ju inte vara nåt problem att svetsa i en plåt med centrumhål precis så stort att handtaget precis går ner (glöm bara inte att fixa några lufthål i överkant på denna plåten så att luften lätt kan lämna tanken ;) )

Link to comment
Share on other sites

Pinto skrev för kanske en månad eller lite mer sedan att han inte hade kunnat hitta något nedskrivet i några regler någonstans om att tankförslutning verkligen var ett krav. Således skulle man alltså inte behöva ha det, om man bara kan övertyga sina lokala besiktningsmän...

Edit: Kolla här, ganska långt ner:

http://monkeytoys.com/locostforum/index.ph...4&t=371&hl=tank

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...