Jonte Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Vart kan man hitta flygtanklock för bra pris? Det billigaste jag hittar i sverige kostar 940:- Det är låsbart med slanganslutning 50mm, ytterdiameter 95mm och i aluminium. Monteringsring till den kostar 107:- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jag köpte ett exakt sådant som på bilden för ca 600 kr på Snowball racing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jag letar ochså tanklock. Tacksam för alla tips! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 2, 2004 Author Share Posted March 2, 2004 mmm...men det var visst för dimensionen mindre och ej låsbart.... här är den sidan dom tar 1040 för den jag menade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Borde det inte gå att köpa ett tanklock från en Mc? De ser lika ut! är det någon som känner till några Mc-skrotar? :unsure: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Peugot 206 cc har fräsigt tanklock. Möjligt att alla 206 har det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Bör inte vara några problem att fixa från en MC där tanken blivit "knycklad"... http://www.mcsajten.pp.se/mcskrotar/sida1meny.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 2, 2004 Author Share Posted March 2, 2004 Man får väl kika in på mc-firman bredvid jobbet å kolla vad som finns Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted March 2, 2004 Share Posted March 2, 2004 Jonte!!!! Jag streakar och löper genom lokalen ylandes LOOOOOOOCOOOOOOST så kan du skruva bort två tankar under tiden. : :lol: Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 3, 2004 Author Share Posted March 3, 2004 *asg* locost under ytan....alla vet ju att det är utsidan som räknas :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
svante Posted March 3, 2004 Share Posted March 3, 2004 Jag köpte en tank från en krockad Yamaha mc sågade ut runt tanklocksinfästningen och trixade dit den på min bil.. Tänk bara på att det räcker inte med aluminiumlocket utan man måste ha en bit av tanken också för låsklacken går i den.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Superswift Posted March 3, 2004 Share Posted March 3, 2004 Conco, kan man boka tid med dig på olika butiker etc där du utför ditt performancenummer? Skulle klart sänka kostnaderna på bilkontot.... Var inne på en MC-skrothemsida och kikade precis på motorer, lite läskigt att se en hel del -02 och -03or som bara gått ett par 100-mil innan de skrotas, det där med MC verkar lite farligt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conco Posted March 3, 2004 Share Posted March 3, 2004 Visst! Enda skillnaden blir att ju dyrare grejer vi jagar desto mer ylar jag åt HIIIIIGHCOOOOOOST :lol: Conco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 3, 2004 Author Share Posted March 3, 2004 Man kan börja tro att du har sniffat i dig för mycket flygbränsle därute på Hässlö *asg* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 Samma här ... Fick också tag på tanklock via mc-skrot... :D 1/2 priset om man jämför med en RacingFirma! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 Tänk bara på att själva hålet bakom tanklocket måste ha en förminskning så att endast gröna handtag går ner om ni tänker bygga en miljögodkänd bil! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted March 5, 2004 Author Share Posted March 5, 2004 Måste det vara så? Det finns väl inga andra handtag numera på bensinstationerna. <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sonett7 Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 Tja, sådana är reglerna... Men det skall ju inte vara nåt problem att svetsa i en plåt med centrumhål precis så stort att handtaget precis går ner (glöm bara inte att fixa några lufthål i överkant på denna plåten så att luften lätt kan lämna tanken ;) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted March 5, 2004 Share Posted March 5, 2004 Pinto skrev för kanske en månad eller lite mer sedan att han inte hade kunnat hitta något nedskrivet i några regler någonstans om att tankförslutning verkligen var ett krav. Således skulle man alltså inte behöva ha det, om man bara kan övertyga sina lokala besiktningsmän... Edit: Kolla här, ganska långt ner: http://monkeytoys.com/locostforum/index.ph...4&t=371&hl=tank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts