Jump to content

medelålder på Locostintresserade


Superswift

Recommended Posts

Ibland har man för mycket tid...

46 av 201 personer har angivit sin ålder här på Locost Sverige.

Åldersspannet sträcker sig från 18 till 67 år och räknar man ut ett medeltal så är den genomsnittslige Locostbyggaren/intresserade/föraren mellan 32-33 år gammal, siffran blir inte exakt eftersom en del redan fyllt och andra kommer att fylla, åldersangivelserna bygger på varje födelsedag oavsett när de inträffar under året.

De allra flesta ligger mellan 28-45 med några enstaka ulöpare åt vardera håll.

Vi är med andra ord en ganska samlad skara anhängare.

Är det fler än jag som minns Teknikens Världs test av en Lotus Seven 1977?

Ända sedan dess har drömmen funnits där...då kostade den 36-39.000 tror jag.

Link to comment
Share on other sites

genomsnittslige Locostbyggaren/intresserade/föraren mellan 32-33 år gammal,

Är det fler än jag som minns Teknikens Världs test av en Lotus Seven 1977?

32-33 ?? det är jag det.. :)

Jag har ett reportage scannat från Teknikens välrd 1/99, kan det vara det ??? :0)

Sida 1

Sida 2

Link to comment
Share on other sites

Ibland har man för mycket tid...

46 av 201 personer har angivit sin ålder här på Locost Sverige.

Åldersspannet sträcker sig från 18 till 67 år och räknar man ut ett medeltal så är den genomsnittslige Locostbyggaren/intresserade/föraren mellan 32-33 år gammal, siffran blir inte exakt eftersom en del redan fyllt och andra kommer att fylla, åldersangivelserna bygger på varje födelsedag oavsett när de inträffar under året.

De allra flesta ligger mellan 28-45 med några enstaka ulöpare åt vardera håll.

Vi är med andra ord en ganska samlad skara anhängare.

Är det fler än jag som minns Teknikens Världs test av en Lotus Seven 1977?

Ända sedan dess har drömmen funnits där...då kostade den 36-39.000 tror jag.

Nej nå´n test kommer jag inte ihåg..men drömde om ett bygge. Fick nöja mig med att trimma volvo142 och köra SSK ett par år. Sedan blev det Corvette. Men nu har jag och grabben dragit igång med ett bygge av en Dala7a.

Kul att få uppleva gamla minnen igen.

Eddy

Link to comment
Share on other sites

genomsnittslige Locostbyggaren/intresserade/föraren mellan 32-33 år gammal,

Är det fler än jag som minns Teknikens Världs test av en Lotus Seven 1977?

32-33 ?? det är jag det.. :)

Jag har ett reportage scannat från Teknikens välrd 1/99, kan det vara det ??? :0)

Sida 1

Sida 2

BTW.

Intresse klubben kommer att anteckna nu.......

Acke:

Jag var en runda hos Björn nu i helgen, och det kortet från tidningen med

den lilla ljusblå har han på väggen i vardagsrummet... jag tyckte jag kände igen det men kunde inte komma på varifrån.....och det var ju från dina bilder på nätet ju..... :)

Link to comment
Share on other sites

Guest real7

Caterhamen som var med i Teknikens Värld på sjuttiotalet är samma bil (numera röd) som är på sidorna 42-43 i Wheels nr11 år 2000...

B

Link to comment
Share on other sites

Ett totalt meningslöst inlägg eftersom jag inte kommer ihåg tidningens namn. Jag såg den på sjukans väntrum.

Det var en artikel om ett Seven bygge på en högskola och tidningen var från mars 2003.

[Tjoho]

Vi Bilägare ska det vara nr 3 2003

[/Tjoho]

Link to comment
Share on other sites

Guest real7
Ett totalt meningslöst inlägg eftersom jag inte kommer ihåg tidningens namn. Jag såg den på sjukans väntrum.

Jag gissar att det handlade om Siriusprojektet, dvs en bil med fly-by-allting & individuell styrning & bromsning på alla hjul...

B

Link to comment
Share on other sites

På tal om tidningsartiklar hittade jag ett nummer av en tidning som hette Chequered Flag på Lafri. Nummer 2 1995 var det. Där var en artikel om Lotus Seven och några bilar från Sevenklubben. Det är möjligt att Lafri har några ex kvar. Men jag ska försöka scanna in artikeln om nån är intresserad.

SuperSwift: Skulle vara kul att läsa artikeln i T.V. 1977 :)

Acke: Upplösningen var ju lite i minsta laget på dina tidningsklipp, lite svårt att läsa. Fast bättre än inget förstås :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm.. ok.. ja får göra om dom så lägger ja upp dom igen...

Jag satt på jobbet å remotestyrde min hemmaburk å de går så segt när ja använder bildredigeringsprogram så ja gissade bara lite på vad som skulle bli en bra storlek... å de gick ju bra.. .. :unsure:

orginalen är ca: 2400 x 1700 vilket var lite väl stort... ;)

men ja fixar till de ikväll eller imörra i lite mer "lagom" storlek.... :)

Link to comment
Share on other sites

Om ni klickar er in på kalender så ser ni alla födelsedagar, då har ni dessutom möjlighet att ha lite framförhållning och hinner köpa presenter i tid...

Intressant är också att ganska många av oss delar födelsedag med någon annan, jag kommer tex att fylla 38 samma dag som MickeJ firar sin 34e födelsedag. Räknar dock med att se er alla stående utanför MITT hus med era nybyggda, nybesiktigade och nyputsade Locost/Midcost eller Highcost den 30 Juni....

Link to comment
Share on other sites

Om ni klickar er in på kalender så ser ni alla födelsedagar, då har ni dessutom möjlighet att ha lite framförhållning och hinner köpa presenter i tid...

Intressant är också att ganska många av oss delar födelsedag med någon annan, jag kommer tex att fylla 38 samma dag som MickeJ firar sin 34e födelsedag. Räknar dock med att se er alla stående utanför MITT hus med era nybyggda, nybesiktigade och nyputsade Locost/Midcost eller Highcost den 30 Juni....

Bara om du bjuder på en tårta som ser ut som en Seven :P

Link to comment
Share on other sites

Om ni klickar er in på kalender så ser ni alla födelsedagar, då har ni dessutom möjlighet att ha lite framförhållning och hinner köpa presenter i tid...

Intressant är också att ganska många av oss delar födelsedag med någon annan, jag kommer tex att fylla 38 samma dag som MickeJ firar sin 34e födelsedag. Räknar dock med att se er alla stående utanför MITT hus med era nybyggda, nybesiktigade och nyputsade Locost/Midcost eller Highcost den 30 Juni....

Bara om du bjuder på en tårta som ser ut som en Seven :P

och den ska vara i skala 1:1

Link to comment
Share on other sites

Om ni klickar er in på kalender så ser ni alla födelsedagar, då har ni dessutom möjlighet att ha lite framförhållning och hinner köpa presenter i tid...

Intressant är också att ganska många av oss delar födelsedag med någon annan, jag kommer tex att fylla 38 samma dag som MickeJ firar sin 34e födelsedag. Räknar dock med att se er alla stående utanför MITT hus med era nybyggda, nybesiktigade och nyputsade Locost/Midcost eller Highcost den 30 Juni....

Bara om du bjuder på en tårta som ser ut som en Seven :P

och den ska vara i skala 1:1

Fan.....då får han vispa grädde i en betongblandare...... :ph34r:

Conco

Link to comment
Share on other sites

Räcker det inte om jag lägger ett grönt lager marsipan över min Seven?

Jag har nu scannat in artikeln från Teknikens Värld från 1977, men för att den ska vara läsbar så blir filerna ganska stora, varje sida är på ca 2,5 Mb och det är 5 sidor....

Jag mailar gärna dessa till någon som har en hemsida och kan slänga upp dem där, antingen som ett mail eller delat på flera. Jag har själv ingenstans jag kan lägga upp dem. Maila mig!

Hittade en kul grej i en artikel i numret innan. Volvo byggde på prov en 363 CS, en sexcylindrig, skärmbreddad 340 som enligt dåtidens motorteknik lätt gav 260 hk, kopplat till en Alfa Romeolåda. Tanken var att göra 1000 i serie för att få tävla i grupp 2 i rally. Vad jag vet så blev det inget av denna bil (någon annan kanske vet bättre) men tänk vilken bil det hade blivit! En klar utmanare till snabba engelska salooncars.

Link to comment
Share on other sites

Jag har scannat artikeln i Chequered Flag nu, om nån är intresserad. Scannern kunde varit bättre, men det duger nog.

Åtta sidor Lotus Seven varav de två sista om Sevenklubbens möte på Öland 1994 (något mindre intressant kanske). Annars är det ganska mycket info om de olika serierna och mycket bilder på olika svenska exemplar.

Det ligger på min trötta 486:a. Acke, du får gärna hosta dem på din server om du vill. :)

(Runt 300kB/styck.)

http://dauta.mine.nu/files/7/Lotus7-1-CF2-1995.jpg

http://dauta.mine.nu/files/7/Lotus7-2-CF2-1995.jpg

http://dauta.mine.nu/files/7/Lotus7-3-CF2-1995.jpg

http://dauta.mine.nu/files/7/Lotus7-4-CF2-1995.jpg

http://dauta.mine.nu/files/7/Lotus7-5-CF2-1995.jpg

http://dauta.mine.nu/files/7/Lotus7-6-CF2-1995.jpg

http://dauta.mine.nu/files/7/Lotus7-7-CF2-1995.jpg

http://dauta.mine.nu/files/7/Lotus7-8-CF2-1995.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...