Challe Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 vilket tryck är fabrikstrycket inställt på en B230FK lättrycksturbo .Har uppgraderat turbon och skall chippa någon som vet vad som kan vara lagom att öka trycket på reduceraren till förstår att man inte vet exakt men ca är mer än bra svar mvh Challe :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimmen Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Du ska inte ändra bränsletrycket, spridarna är anpassade för ett specifikt tryck och risken blir sämre gasblidning. Ska du ha mer soppa så får man gå via datorn (chippa). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 släng dit en btr så kan du få lite ökat flöde när du börjar ladda.. om de nu ligger 3bar org ska det förmodligen funka fint att köra 4 också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Challe Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 vad står btr för ? ursäkta min okunnighet Challe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antas Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Btr=bränsletrycksregulator Antas i ett kyligt Luleå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 FK 3,0 bar utan vacuum kopplat- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 höjer du bränsletrycket så ökar flödet genom spridarna enligt följande formel. roten ur (nya trycket / gamla trycket) X det gamla bränsleflödet = ditt nya bränleflöde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.