Jump to content

Säkerhetsbältet är För Långt!


Recommended Posts

Hallå..

Har köpt mej ett par sparko bälten. Tänkte ha dom i min bil men vet inte om det går för dom är ju för långa, det går inte att få till något bra sätt att fästa dom på.

Är det ok att klippa av en bit och sedan sy ihop dom igen!? Eller har sfro något att säga till om det? '

Marcus

Link to comment
Share on other sites

Tänkte självklart lämna bort jobbet till någon med rätt grejor, tvivlar inte på att dom kan göra det minst lika bra om inte bättre.

Men frågan är om det är ok!?

Heralue du får gärna leta fram någon förklaring eller bilder på hur du har gjort som man skulle kunna få kolla på.

Link to comment
Share on other sites

Är inte säker på att jag har fattat det rätt :)

Mitt bälte är ju sytt i en slinga som sitter i juster spännet. men är grejen att man kan ta och klippa los den och göra som i beskrivningen?

Link to comment
Share on other sites

E-märkningen gäller knappast längre om man varit framme och modifierat bältet. Fast det kanske inte är bälten som ska användas vid besiktning?

Link to comment
Share on other sites

Jo det var det som var tanken men det går kanske inte. Får väl ta och leta fram något gammal midje bälte och sätta i.

Känns ju lite dumt att klippa sönder nya fina bälten men så får det nog bli:) Ingen annan som har något tips?

Link to comment
Share on other sites

det finns ju korta att köpa eller den varianten som håkan la upp bild på, så varför inte prova att sälja dina å köpa ett par som passar bättre ? :)

Link to comment
Share on other sites

det finns ju korta att köpa eller den varianten som håkan la upp bild på, så varför inte prova att sälja dina å köpa ett par som passar bättre ? :)

Får kanske ta och göra så. Är det någon som vill köpa ett par gråa sparko bälten ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...