Marcus a Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Hallå.. Har köpt mej ett par sparko bälten. Tänkte ha dom i min bil men vet inte om det går för dom är ju för långa, det går inte att få till något bra sätt att fästa dom på. Är det ok att klippa av en bit och sedan sy ihop dom igen!? Eller har sfro något att säga till om det? ' Marcus Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Kapa och sy om vet jag ej om det är populärt men jag har någonstans en instruktion om hur man drar om bältet (gjort så själv) men hittar den ej just nu ...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Har man en för ändamålet avsedd symaskin så är det nog inget tekniskt problem. Möjligen är det lite svårt för besiktningsmannen att veta tat du just har använt en för ändamålet avsedd maskin.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 14, 2007 Author Share Posted May 14, 2007 Tänkte självklart lämna bort jobbet till någon med rätt grejor, tvivlar inte på att dom kan göra det minst lika bra om inte bättre. Men frågan är om det är ok!? Heralue du får gärna leta fram någon förklaring eller bilder på hur du har gjort som man skulle kunna få kolla på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Heralue fick bilden av mej i juni förra året i en pdf.... Här är förklaringen på hur du trär bältet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 14, 2007 Author Share Posted May 14, 2007 Är inte säker på att jag har fattat det rätt :) Mitt bälte är ju sytt i en slinga som sitter i juster spännet. men är grejen att man kan ta och klippa los den och göra som i beskrivningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Så är det !!!! (tur Arrowsmith har ordning på filerna ....) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 E-märkningen gäller knappast längre om man varit framme och modifierat bältet. Fast det kanske inte är bälten som ska användas vid besiktning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 15, 2007 Author Share Posted May 15, 2007 Jo det var det som var tanken men det går kanske inte. Får väl ta och leta fram något gammal midje bälte och sätta i. Känns ju lite dumt att klippa sönder nya fina bälten men så får det nog bli:) Ingen annan som har något tips? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 det finns ju korta att köpa eller den varianten som håkan la upp bild på, så varför inte prova att sälja dina å köpa ett par som passar bättre ? :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
heralue Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 http://www.sabelt.co.uk/harness4.php denna variant har jag numera ... (kunde då även komplettera med grendel) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted May 16, 2007 Author Share Posted May 16, 2007 det finns ju korta att köpa eller den varianten som håkan la upp bild på, så varför inte prova att sälja dina å köpa ett par som passar bättre ? :) Får kanske ta och göra så. Är det någon som vill köpa ett par gråa sparko bälten ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts