Jump to content

Skivkonvertera Sierra


Fredo

Recommended Posts

Jag har sett en bild här på forum av en platta för skivkonvertering av taunusaxel. Jag står och tvekar lite på att köra den stela axeln från taunus alt sierrans delade axel ala boken.

Tvekar även ang skivor kontra trummor, trumbromsarna såg faktiskt riktigt fina ut på donatorn. Lutar dock åt att jag vill ha skivor runt om mest utifrån magkänsla om jag skall vara ärlig.

2 frågor:

1 - vart är den däringa bilden på konverteringsplattan (var det inte "therealpinto" aom lade upp den?), jag kan inte hitta den.

2 - Kan man skivkonvertera sierraaxeln på samma sätt som taunus (det där med fjädrad och ofjädrad vikt mm) och i sådana fall vilka ok är lämpliga. Bäst och enklast vore förstås att konvertera så att det sitter sierra ok även bak, lättare att köpa skivor och belägg mm.

/tvekarn

Link to comment
Share on other sites

Tackar....

Jag har exakt samma problem i alla forum jag deltar i, jag får aldrig några vettiga svar på sökningar.

Ärligt!

Vad använde du för söksträng???

Jag har lagt ca 1 timme i jakten på den bilden...

Jag ser dessutom i den tråden att stackars Ihlberg fick skit för att han inte sökte själv - Ihlberg, håll ut! Jag är med dig. Sökfunktionerna är inte vän med mig heller...

/Fredrik

Edited by Fredo
Link to comment
Share on other sites

Nu när forumet har så många underavd. så är det rätt snabbt gjort att söka igenom rubrikerna utan att använda sökfunktionen.

En av fördelarna med nya forumet tycker jag, utan nån tanke på att ta upp den gamla diskussionen om det blev bättre eller sämre så please! :515:

PS. Testa med: trummor skivor

Edited by Drake
Link to comment
Share on other sites

Okej... Då vet jag att det är mig det är fel på. Jag är sökoduglig :lam:

Men jag fick svaret!!!

Nästa gång får jag väl lägga ut frågan om vilka sökord som är lämpliga istället hehe...

/Fredrik

edit:

aha...... Nu ser jag, man skall kryssa bort den där rutan "sök i detta forum enbart" annars sker sökningen lokalt. Ber om ursäkt folks, skall bättra mig

Edited by Fredo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...