Baalzamon Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 Vad tror ni om bakljusen som satt på SAAB 95, skulle de passa på en sjua? Eller är de för stora? Är de godkända över huvud taget? Vad för lyktor använder ni eller skall använda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 Vad tror ni om bakljusen som satt på SAAB 95, skulle de passa på en sjua? Eller är de för stora? Är de godkända över huvud taget? Vad för lyktor använder ni eller skall använda? Nja... Varför inte? Problemet blir väl att hitta dessa i fint skick! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 Finns på biltema har jag för mej. Men vilket fint exemplar av saab 95 du har hittat:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baalzamon Posted February 22, 2004 Author Share Posted February 22, 2004 Men vilket fint exemplar av saab 95 du har hittat:) Farsans gamla projektbil :) Någon som har förslag på andra baklyktor som skulle funka? Någon pratade om gamla taunus, men jag har ingen aning om hur de ser ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 jag var förut på jakt efter Ford Cortina baljus....dom är nätta och rund med alla 3 funktioner i.....men jag har ännu inte hittat några <_ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 Mitt förslag är Land Rover... två små runda lampor. En är bakljus/Bromsljus och en är blinkers. Ca 40 mm i diameter. Sådana har jag tänkt använda... köps på volvo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 Ska nog ta en tur förbi Volvo imorgon och kolla ifall dom har såna inne. Nån som kommer ihåg om man måste ha backljus? förmodligen måste man :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 Jonte Gusav har i en tidigare tråd uppgivit att du ej behöver backljus. Lev väl Michael Wänström SJÖVIK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonte Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 ännu bättre..... tack för snabbt svar....kunde visserligen sökt, men man e lite slö på söndagkvällar :rolleyes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gka Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 Hur skulle det se ut med bakljus från en 70-talsbubbla? Kanske är för stora..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted February 22, 2004 Share Posted February 22, 2004 Hur skulle det se ut med bakljus från en 70-talsbubbla? Kanske är för stora..? Den idén har jag också haft... tror att det kan bli bra ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 23, 2004 Share Posted February 23, 2004 70 tals bubblorna har ju enorma lyktor i bak:) Tror dom skulle bli ännu enormare på en seven...:) Hur ser dom berykade Land Rover lampona ut? bild någon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted February 25, 2004 Share Posted February 25, 2004 Så här... http://www.ssij.nu/bilder/anders/2bak.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus a Posted February 25, 2004 Share Posted February 25, 2004 Det såg ju helt ok ut:) Ser nästan ut som fjortis tuttar på biltema.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 25, 2004 Share Posted February 25, 2004 Så här...http://www.ssij.nu/bilder/anders/2bak.jpg Kul... Jag köpte mina lyktor i dag.... såg ut som på bilden... och gissa var ? .... På OK-Q8 ! :blink: :D 70 kr st.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Wackt Posted February 25, 2004 Share Posted February 25, 2004 Så här...http://www.ssij.nu/bilder/anders/2bak.jpg Kul... Jag köpte mina lyktor i dag.... såg ut som på bilden... och gissa var ? .... På OK-Q8 ! :blink: :D 70 kr st.... Var dom E-märkta ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted February 25, 2004 Share Posted February 25, 2004 Så här...http://www.ssij.nu/bilder/anders/2bak.jpg Kul... Jag köpte mina lyktor i dag.... såg ut som på bilden... och gissa var ? .... På OK-Q8 ! :blink: :D 70 kr st.... Var dom E-märkta ? Japp dom var E-märkta! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts