Alverby Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 Växelförar axeln på min M46 låda (Från en Volvo) skall förlängas lite. Så jag måste ta bort den från lådan och vad jag förstår så går den att dela presis efter det att axeln kommit ut ur lådan. Sitter någon form av hylsa ca 3 cm utanför lådan. Vet någon hur om det går att lossa hylsan så axeln blir delad och hur man gör ???? Snart är motor och låda monterat i chassit :racesmile: :racesmile: :racesmile: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted March 5, 2007 Share Posted March 5, 2007 Det är plättlätt ! "Hylsan" har ett litet tunnt delat plåtsvep som du kan lirka av i längdriktningen och innan för där sitter ett litet stift att peta ur i sidled sedan är det klatt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alverby Posted March 8, 2007 Author Share Posted March 8, 2007 Fixat !!!! Tack för hjälpen !! :notworthy: Den andra sprinten som sitter kvar i hylsan måste man borra ut den eller går den att slå ut neråt, finns det plata ?? :eclipsee_steering: :traffic: :heyjoe67_ferrari: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts