Baalzamon Posted February 21, 2004 Posted February 21, 2004 Jag funderar lite fram och tillbaka på om jag skall ha delad axel eller stel. Just nu lutar det åt delad, då jag inte hade tänkt på att volvo 240 bakaxeln är lite ocentrerad, ingången på diffklumpen sitter lite förskjuten. Jag skulle alltså bli tvungen att bygga om kardantunneln lite, och det har jag ingen större lust med. I stället kan jag använda den delade axeln från donatorbilen, den verkar passa perfekt. Till frågan nu, kan jag montera diffklumpen till den delade axeln helt stumt? Har hardyskiva på kardanen, så några vibrationer från motorn borde inte komma den vägen i alla fall. Det hade blivit perfekt att montera den stumt, skall jag ha bussningar och grejer passar det inte lika bra längre. Quote
Michael Posted February 21, 2004 Posted February 21, 2004 Mk monterar diflumpen från sierran stumt i chasiet. Lev väl Michael Wänström SJÖVIK Quote
Baalzamon Posted February 21, 2004 Author Posted February 21, 2004 Då skall jag också göra det! Quote
pacman Posted February 23, 2004 Posted February 23, 2004 FYI. Westfield monterar diffen med PU-bussningar. Quote
svante Posted February 23, 2004 Posted February 23, 2004 Min sitter med gummibussningar ger lite rörelse men inte mycket... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.