Drake Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Hur mycket camberkompensering har ni och vid hur mycket nedfjädring? Har problem med bumpsteer som kommer rätt hastigt vid full nedfjädring (toe-out, Sierraspindlar med styrlederna monterade från ovansidan) och misstänker att det beror på camberkompenseringen. Spindlarna åker in mot srtyrväxeln. Vad göra? :unsure: Quote
LUPUS Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 (edited) Om jag inte tänker fel nu så är det inte direkt camber komp som är felet det är din position av styr växeln. Skulle du ha två helt lika långa tri länkar (0 komp) skulle det kunna bli bumpster ändå. MAO kolla hur lederna sitter. De skall i stort sett sitta i linje med varandra ( sök på resja.nu och du lär hitta massor om teorin) :) Edited February 27, 2007 by Acke onödig quotning.. /acke Quote
Drake Posted February 27, 2007 Author Posted February 27, 2007 Jag vet! Det var ett feltänk av mej. Ritade in det i datorn och hajade hur det hänger ihop, problemet är ju att mäta upp spindeln exakt. Då hade ju måtten varit lätta att räkna ut. Hur f-n mäter man måtten på lederna exakt? Quote
LUPUS Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 (edited) hitta inte den bilden som alltid brukar komma upp så jag rita lite själv :) Edited February 27, 2007 by Acke onödig quoting Quote
Rikard Larsson Posted February 27, 2007 Posted February 27, 2007 Sen är det bra om detta stämmer: Quote
kimmen Posted February 28, 2007 Posted February 28, 2007 Ändarna ute vid spindeln kommer ju inte att hamna i linje eftersom du då inte kommer att få nån vidare ackermanvinkel. Styränden kommer troligtvis att hamna ca 2-4 cm (?) utanför linjen och då borde väl även den styrleden vid den innre linjen placeras lika mycket utåt (eller?). Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.