Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hur mycket camberkompensering har ni och vid hur mycket nedfjädring?

Har problem med bumpsteer som kommer rätt hastigt vid full nedfjädring (toe-out, Sierraspindlar med styrlederna monterade från ovansidan)

och misstänker att det beror på camberkompenseringen. Spindlarna åker in mot srtyrväxeln.

Vad göra? :unsure:

Posted (edited)

Om jag inte tänker fel nu så är det inte direkt camber komp som är felet det är din position av styr växeln.

Skulle du ha två helt lika långa tri länkar (0 komp) skulle det kunna bli bumpster ändå.

MAO kolla hur lederna sitter. De skall i stort sett sitta i linje med varandra ( sök på resja.nu och du lär hitta massor om teorin)

:)

Edited by Acke
onödig quotning.. /acke
Posted

Jag vet! Det var ett feltänk av mej. Ritade in det i datorn och hajade hur det hänger ihop, problemet är ju att mäta upp spindeln exakt. Då hade ju måtten varit lätta att räkna ut. Hur f-n mäter man måtten på lederna exakt?

Posted (edited)

hitta inte den bilden som alltid brukar komma upp så jag rita lite själv :)

Edited by Acke
onödig quoting
Posted

Ändarna ute vid spindeln kommer ju inte att hamna i linje eftersom du då inte kommer att få nån vidare ackermanvinkel.

Styränden kommer troligtvis att hamna ca 2-4 cm (?) utanför linjen och då borde väl även den styrleden vid den innre linjen placeras lika mycket utåt (eller?).

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...