piglet Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Tjena, jag hänger mest på Cobra forumet (www.crocs.nu) och bygger en bil med corvette bakaxel (aluminium klump). Jag tänkte kolla med er vad ni har för erfarenheter av att använda uniballs kontra rodändor i bärarmar bak. Min SFRO man avråder starkt från uniballs av en bra anledning : De för in chocklaster i chassit/infästningen. Jag kan också tänka mig att det kan upplevas ge mer oljud och bli obekvämt med en så "fast" montering? Hur har ni funderat när ni byggt/bygger era grejor med uniballs? Min bärarm fästes direkt i min klump dessutom (Alu via ett plåt fäste), kanske uniballs är mer olämpligt då på grund av dessa "chocklaster" som inte minimeras av gummibussningar som i den normala konstruktionen... feedback tack :wacko: /Hans B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 SFRO brukar rekommendera gummi ena ändan iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Drake Posted February 23, 2007 Share Posted February 23, 2007 Jag gjorde egna med rätt hårda PU-buss ningar. Tror att det blir rätt stadigt men ändå med lite chockupptagande verkan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts