Jump to content

Recommended Posts

Plockar upp detta från en annan diskussion där det stod om löstagbar ratt.

Har ni kollat med något försäkringsbolag vad de säger om löstagbar ratt?

Mitt bolag sa att jag var tvungen att ha en rattkrycka och immobilizer för att få bilsportförsäkra den i Stockholm.

Rattkrycka och löstagbar ratt går ju inte så bra ihop....och det hade varit kul att kunna plocka bort ratten.

Ratten som jag har idag (Momo) är så liten att en krycka inte fungerar så jag fick dispens att ha en kätting och hänglås i ratten istället, vilket också är betydligt lättare att stuva undan i bilen när man kör. Men löstagbar ratt hade varit bättre.

Är det någon som vet?

Eller vad har ni för krav från försäkringsbolaget?

Link to comment
Share on other sites

Problemet med att bära runt på ratten har ju dom löst med en väldigt finn väska:)

Snap of ratt måste väl försäkrningbolagen föredra framför rattkrycka. eller så vet dom inte vad det är för något, Dom har inte alltid så stor koll på saker och ting:)

Link to comment
Share on other sites

SFRO ´s besiktningsman upplyste mej om att det måste kräva två händer för att ta bort ratten om det ska vara godkänt med löstagbar ratt...

det finns "rattlås" (om vi nu ska kalla dom det) som går att ta bort med enhandsgrepp för en billig penning,

men de är inte godkända i besiktningen....

Jag visste inte detta men köpte en snap off vilket var bara tur och den är ju då godkänd med sin konstruktion.

tänkte bara upplysa innan nån slänger pengarna i sjön......

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...