XTR Posted February 3, 2007 Share Posted February 3, 2007 Tjena! Skall åka med en V4 tank i mitt bygge. Hur kopplar jag soppaledningarna till tanken? Förutom påfyllningsrör och urluftning så har jag en slanganslutning på toppen av tanken och en anslutning på tankens baksida. // Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stigge Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Toppanslutningen är avluftning, den gängade i nederkant av tanken är bränsleutgången mot motorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted February 4, 2007 Share Posted February 4, 2007 Den Gängade anslutningen på det jag förmodar du kallar "baksidan" går till ett pickuprör i tanken och kopplas till soppapumpen. De andra är avluftning eller om du vill, retur från insprutningen. Det lilla röret som sitter uppepå hade jag till ångledning till min kolkanister vid besiktningen. Returen från sprutet släpper jag i det större avluftningsröret som går paralellt med påfyllningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
XTR Posted February 4, 2007 Author Share Posted February 4, 2007 Hej! Tack för svaren!!! MVH Mattias Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts