Henrik K Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 vad för kulled till 140 spindlar? övre: ? Nedre: 240 väl men har det någon betydels finns väl olika beroende på servo eller inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 Jag kör med nedre leden från 240 utan servo köppta på biltema ca 140 kr styck och ford transit styr led uppe ca 400 kr styck orginal men kan köpas för halva priset i england.( jag tror de benäms p-ända och finns både höger och vänster gängad). Lars H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 31, 2007 Share Posted January 31, 2007 ja tror de övre är volvo 360 på min... :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik K Posted January 31, 2007 Author Share Posted January 31, 2007 Lars H vart ska du montera coilowerna? ser inga fästen på bilden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Bilden är från ett tidigt stadium av bygget, nu sitter undre leden på undersidan av bärarmen och det är ett fräst fäste för dämparen på övre sidan bultat i hop med de tre skruvarna. Lars H. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Här är en bild på färdig konstruktion av frammvagn. 240 nedre led och transit övre. Lars H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borken Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 Grymt fint!! :notworthy: /Janne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Th Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 (edited) bara en dum fråga..hur mycket gäng instick har den övre spindelleden kvar i bärarmen.. för mitt otränade öga sticker det ut ganska så mycket..iofs behövs ju inte mer instick innanför kontramuttern än vad gängan är tjock.. någon regel en tekniker på jobbet sa.. :blink: iofs använder jag inte volvo komponenter...men det där nedre stötdämparefästet borde du kunna massproducera och sälja... bara som en tanke.. annars ser det ju mycket snyggt ut.. :racesmile: Edited February 1, 2007 by Michael Th Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik K Posted February 1, 2007 Author Share Posted February 1, 2007 Ser snyggt ut. Men det är väl fler sorters p-ändar än Ford transit som går å använnda väl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars H Posted February 1, 2007 Share Posted February 1, 2007 (edited) Insticket i övre styrled är 29mm men hjulvinklarna är inte innställda ännu. Det finns nog övre led från Contima tror jag somm passar utan att du behöver ändra hålet i spindeln. Lars H. Edited February 1, 2007 by Lars H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik K Posted February 14, 2007 Author Share Posted February 14, 2007 Passar inte Transit P-änden direkt ?? Vad krävs för att får dit den ?? Hur har ni gjort. Vad finns det annars för någon P-ände eller är det bara transitens som är närmst i å passa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Som Lars H skrev här ovan så passar en led från Kontima direkt under förutsättningen att det inte är som i denna tråd. Jag har 140-spindlar och kontimaleder. Kan kolla vilket art.nr. jag beställde när jag kommer hem till alla papper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik K Posted February 15, 2007 Author Share Posted February 15, 2007 Spindlarna kommer i från en 140 från -68:a Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Då är risken att du har för små hål till övre spindelled och styrled. Jag mäter mina hål nästa gång jag är i verkstaden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik K Posted February 15, 2007 Author Share Posted February 15, 2007 Jo det är den äldre modellen med dom mindre spindel lederna. i den övre spindelleds fästet så passar en standard P-ände från 240. Så vad för några i så fall är det som gäller för övre spindelledsfästet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rikard Larsson Posted February 15, 2007 Share Posted February 15, 2007 Misstänker att du menar undre 240... Har du det mindre hålet i övre konan så är det bara att mäta och ta en som passar från Kontima. De har flera olika mått. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts