Jump to content

Backup....?


gka

Recommended Posts

Hej ni som har koll ;)

Frågan kom upp om det tas någon backup på denna server? Framförallt då databasen till Forumet och Locostboken.

Det det gamla forumet hoppas jag också ligger kopierat på något (eller ett par) säkert ställe?

Om inte vore det nog en bra grej. Det är inte en fråga om "om" utan "när" nånting händer, och det skulle vara väldigt tråkigt om allt gick förlorat, så mycket info som det finns här nu.

Link to comment
Share on other sites

Det som finns är:

mySQL 4.0.17 Back Up

Simple Backup

This function compiles a single back up file and prompts a browser dialogue box for you to save the file.

This is beneficial for PHP safe mode enabled hosts, but can only be used on small databases.

Add 'CREATE TABLE' statements?

Add backticks around the table name?

(if you get a mySQL error, enable this)

Yes No

Skip non essential data?

Will not produce insert rows for ibf_sessions, ibf_admin_sessions, ibf_search_results, ibf_reg_anti_spam.

Yes No

GZIP Content?

Will produce a smaller file if GZIP is enabled.

Yes No

Link to comment
Share on other sites

Det verkar ju mycket användbart, men används det? Jag antar att du får en fil som du laddar ner i browsern då? Inte så bra om backupen bara ligger på server, menar jag. ;)

Tar den både forumet och locostboken?

Något automagiskt hade ju varit bäst, förstås. Men kan man bara komma ihåg att gå in och ta backup iaf en gång i veckan så räcker det ju en bra bit...

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Det görs säkerhetskopieringar av servern varje natt. Utöver det kan jag göra extra kopieringar om det är nödvändigt, men jag tycker att de nattliga bör räcka.

När det gäller det gamla forumet finns det bara kvar som döda HTML-sidor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...