Jump to content

Shiftlight, mätare, kontakter etc


Recommended Posts

Hur gärna man än vill så kan man ju inte alltid undvika regn. Och väldigt många produkter är ju främst tänkt för bilar med sånt där plåtlock ovanför huvudet och fönster runtom. ;-)

Är det någon som har ett Proform shiftlight (Arrowhead har väl inte sitt kvar)

Jag har precis beställt ett och undrar hur vädertåligt det är.

Den har ju ett vred bak som gör att vatten kan tränga in?

Är det andra saker eller produkter som ni märkt tål väta sämre som ni vill varna för, kontakter, mätare etc, tänkte tex montera en startknapp istället för nyckel men vill ju inte se bilen starta av sig själv vid första bästa regnskur...

Link to comment
Share on other sites

min nyckel sitter i rattstången och därmed under instrumentpanelen.. långt ifrån vatten.. :)

är man rätt att knappar m.m inte kommer klara vatten/fukt så finns det garanterat till båtar som klarar det.. ( kostar säkert därefter oxså.. :( )

skall du inte ha kapell till den då ???

Link to comment
Share on other sites

Jag har Brooklandrutor på den så kapell fungerar inte.

Jag har sytt ett delbart "tonneaucover" för att kunna täcka sittbrunnen när den står still eller enbart passagerarsidan under färd men åtminstone den halvan där ratten sitter bör vara öppen under färd....det blir så svårt att köra annars ;-)

Just nu sitter det till och med en bilstereo och högtalare i bilen men snart så åker de ut, den gör ändå ingen nytta och man riskerar bara kortslutning vid regn eller stöld. Pysljudet från dumpventilen räcker som musik i mina öron!

Link to comment
Share on other sites

Jag har Brooklandrutor på den så kapell fungerar inte.

Jag har sytt ett delbart "tonneaucover" för att kunna täcka  sittbrunnen när den står still eller enbart passagerarsidan under färd men åtminstone den halvan där ratten sitter bör vara öppen under färd....det blir så svårt att köra annars  ;-)

Just nu sitter det till och med en bilstereo och högtalare i bilen men snart så åker de ut, den gör ändå ingen nytta och man riskerar bara kortslutning vid regn eller stöld. Pysljudet från dumpventilen räcker som musik i mina öron!

Jag såg här att du har Brooklandrutor !

Går dessa att köpa eller måste man göra dessa själv?

Har du möjligtvis några bilder på rutorna monterade på bilen?

Nyfiken :D

Link to comment
Share on other sites

Brooklandrutor går att köpa, nu satt mina redan på plats när jag köpte bilen.

Det som kan vara intressant är hur själva rutan är fäst i fästet, mina sitter med vingmuttrar och är lätta att ta bort om man vill köra utan rutor, jag har dessutom gjort om fästena till mina sidospeglar och fäst dem i ruthållarna.

Jag lyckas inte ladda upp bilden, vill du se hur det ser ut så maila mig din adress så skickar jag den!

Link to comment
Share on other sites

Såna stora gröna pressen brukar funka finnt till just sådana ändamål. :)

Har ni inte garage till era bilar? skulle aldrig låta min bil stå utomhus nätterna hela sommare. Eller det beror kanske på vart man bor någonstans:)

Link to comment
Share on other sites

Jag har garage till min, dock inte där jag bor och när den står på min parkeringsplats hemma så täcker jag den med biltäcke, men det är ju lite stort att ha med sig när man är ute och åker.

Men det känns lite läskigt att ha den stående ute om natten. Man går gärna upp nån gång och kollar att den står kvar...

Link to comment
Share on other sites

Och jag bor nästan mitt i centrum just nu, och jag har haft bilinbrott förr. <_< Får nog ställa av min bil hemma hos föräldrarna på landet när den blir klar, annars lär jag knappast få ha den i fred.

Link to comment
Share on other sites

Det stjäls på landet också. Blev själv av med min bil när den stod en söndagnatt hemma hos föräldrarna förra året. :angry:

Jag tror jag ska ha löstagbar ratt på mitt bygge sen...

Link to comment
Share on other sites

Det stjäls på landet också. Blev själv av med min bil när den stod en söndagnatt hemma hos föräldrarna förra året. :angry:

Jag tror jag ska ha löstagbar ratt på mitt bygge sen...

Löstagbar ratt och hänglås som Mr. Bean? :D

Link to comment
Share on other sites

Det stjäls på landet också. Blev själv av med min bil när den stod en söndagnatt hemma hos föräldrarna förra året. :angry:

Jag tror jag ska ha löstagbar ratt på mitt bygge sen...

Löstagbar ratt och hänglås som Mr. Bean? :D

för min del blev det ett snap off till ratten för att det ska gå och krypa ner i det lilla hål som kallas sittbrunn.

Numera går jag på eget initiativ på diet för att få plats i bilen....

186cm och 95kg passar dåligt i en locost.... :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...