Jump to content

Länkhuvuden


Lenny

Recommended Posts

Undrar vad ni som byggt hjulupphägningen med uniballs har för storlek och märke på dessa, räcker M12?

Var nämligen och hälsade på Mikael Jernberg igår och kikade in nya rallycross Focusen :wub: , och han använder sig av Uniballs storlek M16, MEN då har han en bil som klarar 0 - 100 på c:a 2,5 - 3 sekuner. :prop: Och det kommar inte min 7:a att slå :515:

Edited by Lenny
Link to comment
Share on other sites

Kvaliten är det bästa som finns 0-tollerans, därav frågan. Detta är länkhuvuden som både "Stinsen" (EM/SM etta) och Jernberg använder sig av. Men frågan är effekt/vikt/grepp. Deras bilar ligger väl runt 3 - 400 hk skulle jag tro, vikt på 1200kg varken mer eller mindre och grepp finns det ju... Jag kommer ligga runt 600 kg/100 hk original. Kanske ~150 senare, och enligt Gunnarsson (som bygger "Stinsens" bil) så är det nästan enbart vid acc som denna infästning (övre yttre) tar stryk. De stora pojkarna använder sig som sagt av M16 men lilla jag behöver inte denna styrka, så frågan igen är om någon har erfarenheter angående storleken på "Uniballsen", om det "räcker" men M12 eller om man ska "säkra" uppåt till M14...

Kommer använda mig av metall/gummi/metall bussningar i resterande del av infästningar mot chassie etc.../Lenny

Link to comment
Share on other sites

Kontakta även din SFRO-kille... Jag har fått beskedet att M12 är det minsta SFRO godkänner och det var som tur var vad jag bygger med (köpte dem innan jag kollade...). Jag bygger med Rodobals MTE-länkhuvud som är framtagna just för motorsport med extrema vibrationer och ryck/slag.

Link to comment
Share on other sites

Puss o kram, SFRO kräver M12 men inga restriktioner på tillverkare??!? Köpte i alla fall Hirchmann M14 topp kvalite, inkl. kontramutter och distansbrickor M14 - M12. sats om 440 kr st.... BILLIGT!!! :biglaugh2:

Så nu godkänner nog SFRO dem och så kanske de håller ett tag...... :racesmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...