Stefan Berglund Posted January 11, 2007 Share Posted January 11, 2007 (edited) Vad är det för spindlar (om det heter så...) på en Dala7 ? Började plocka ner en 740 idag för att bl.a. ta bakaxel till mitt bygge. Framvagnsspindlarna såg ju helknasiga ut? Eller ? Sitter å kollar på Dala7:s hemsida, så här ser det ut där: http://www.dala7.se/images/Dampare/Dampare_spindel.JPG Jag har precis kapat upp de rätta längderna till min mcsorley 442-ram å ska sätta igång med att gera snart. Fått ihop byggbordet idag och börjat plocka ner donatorbilen. :) Frågan är väl eg: Går det att använda spindlar ifrån en volvo 740 ? Edited January 11, 2007 by Stefan Berglund Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arrowsmith Posted January 12, 2007 Share Posted January 12, 2007 Dala 7 har spindlar från volvo 140. 740 har fjäderben och kan inte användas utan jämförelsevis stora förändringar. volvo 140: volvo 740: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted January 13, 2007 Author Share Posted January 13, 2007 Ahh, misstänkte att det var fel. :P Styrväxeln då, går den att använda ? Nått annat som kan vara smart att spara ifrån 740:n ? Tänkte göra mig av med bilen så fort som möjligt, står bara å tar plats nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezroller Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Rattstång, bränslepumpar, motor, växellåda, blinkers-spak osv, relän, strömbrytare...?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 Handbromsspak, pedalställ, huvudbromscylinder, bakaxel, bromsok/skivor bak, kylare, Expansionskärl, ljusknapp mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted January 16, 2007 Share Posted January 16, 2007 kabelhärvor, ja ta allt som går att plocka bort det kommer alltid till användning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Berglund Posted January 18, 2007 Author Share Posted January 18, 2007 Tack! :) Tror jag fått med allt som behövs nu! Vill bara få ut vraket som är kvar nu å börja svetsa! :D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts