Jump to content

MotorJournalen på Kanal 5


Acke

Recommended Posts

Lite intressant info kan vara att vi haft ett besök av en av filmarna från Motorjournalen i garaget. Han skall komma tillbaka lite senare i vår med filmkameran för ett litet inslag om Locostbyggen... ;) Helst vill han även ha lite bilder på fungerande byggen så om det är någon med ett rullande chassi (fungerande motor, styrning etc) i norra Skåne kanske han är intresserad av ta lite "actionbilder"...

Link to comment
Share on other sites

Jag har ett rullande körbart chassi.

Ej lackat , håller på med elsystem och plastar skuttle.

Kör med Ford CVH 1.6 .

Passar antagligen illa då de flesta bygger med många hästar turbo mm.

Den finns i Ljungbyhed , nordvästra Skåne.

Link to comment
Share on other sites

Tror faktiskt inte att motorvalet spelar någon roll. Han verkade mest imponerad över hur utbrett detta är och hur många varianter det finns. Att det inte är så långt ifrån Åstorp där vi har våra lokaler passar bra om det nu skulle bli aktuellt ;)

Link to comment
Share on other sites

Sanningen är ju den att jag inte vet exakt vad han vill ha - han har varit och kollat i vårt garage och tanken var att han skulle komma tillbaka när bilen är mer komplett.

Kanske blir det så att han kommer och filmar lite i olika stadier under vårt bygge och sedan klipper ihop detta. Anledningen till att jag fiskar lite efter projekt som går att köra med är för att ha något att slänga fram om det känns som om han börjar tveka på om det blir något som går att sända... Att visa två personer i ett garage som jobbar med något som med lite god vilja liknar en bil kanske inte är så upphetsande för den stora massan (även om jag skulle gilla det ;)).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tänkte bara skriva hur det blev...

Filmaren var och hälsade på i garaget i söndags när vi skulle provmontera motorn första gången. Därefter rullade vi ut bilen och där ville han att jag skulle berätta lite om vilka delar vi använt osv - förhoppningsvis kommer han att klippa bort det mesta av min röst eftersom jag inte gillar att höra min egen röst, framför allt inte när jag dessutom syns i bild :icon_oops:

"Tyvärr" blir det inte så att han kommer att filma fler hemmabyggen utan han ville filma någon äkta sjua istället för att göra lite jämförelser mellan Locost och originalet.

Jag meddelar här i tråden när inslaget kommer att sändas (så kan ni få se hur jag ser ut i verkligheten... :icon_smartass1: ) vilket kommer att bli nån gång under våren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest real7

Motorjournalen var & filmade min bil igår. Det regnade & blåste hela dagen så vi blev både blöta & kalla när åkbilderna filmades.

Vet någon när det skall sändas?

B

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ladda videon den 19/4 för då skall avsnittet sändas... Som tur är är jag i England när det sänds så jag slipper se det i direktsändning :D Dock kommer videon att laddas i förväg ;)

Link to comment
Share on other sites

Synd att jag inte har femman längre. :( Ingen som har möjlighet att spela in och konvertera till mpeg eller liknande? Jag kan stå med serverplats så alla kan ladda ner, bara någon spelar in och mailar över.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...