Rikard Larsson Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Jag är ute efter en lättrycksturbo från en saab på 150 hk. Har nu en fulltrycksturbo på gång på 185 hk. 185 hk är ju lite mycket för besiktning... Den enda hårdvaruskillnaden vad jag vet är en magnetventil. Om man plockar bort magnetventilen blir fulltryckaren en lättrycks. Men motorkoden säger fortfarande "185 hk". Går det att besiktiga tro? Eller måste man plocka bort turbon och skaffa bromspapper för att komma ner i effekt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Acke Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 eller köra på en 150 å sätta dit magnetventilen efteråt ?? ( vilket man inte får göra, men hypotetiskt skulle man kunna göra så.. :) ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Falcor Posted January 5, 2007 Share Posted January 5, 2007 Det är väl just de att motorkoden anger effekten, strypningar och bromspapper godtas väl inte av SBP om jag kommer ihåg rätt....? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LUPUS Posted January 6, 2007 Share Posted January 6, 2007 eller köra på en 150 å sätta dit magnetventilen efteråt ?? ( vilket man inte får göra, men hypotetiskt skulle man kunna göra så.. :) ) Kan medela att jag har en av de felande länkarna mellan de motorerna. En Italien specad 9000 - 150 hp med magnetventil utan IC och vad det verkar en strypning efter turbon ... :wacko: :wacko: Men motor numret är oläsligt ändå , det är ju första stället det rostar på. men som sagt med enbart annan mjukvara 200 ;) Men annan turbo........är det bara knacknings gudaran man skall be till Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.