Jump to content

Skivbromshubb


Drake

Recommended Posts

Undrar om nån vänlig själ kan kolla vad det är för mått mellan bulthålen på en hubb med fästen för bromsok? Måste tyvärr göra nya adaperplattor eftersom mina andra är avsedda att sitta på andra ledden. Vilket alltså innebär att jag har ett par plattor till salu!

Tog mig friheten att låna din bild Antas :515:

Edited by Drake
Link to comment
Share on other sites

Hej...

Om du kan vänta till på trsdag kan du få alla måtten på hubben. Jag mätte upp en hubb i mätmaskinen på jobbet men mätprotokollet liger kvar där och jag jobbar inte färren på torsdag.

Det är alla mått till centrum av alla hål med utgångspunkt från lager centrum.

Jag mätte två hubbar och det var en hel dels skilnad mellan dem = Ford kvallite.....

Lars H.

Link to comment
Share on other sites

Undrar om nån vänlig själ kan kolla vad det är för mått mellan bulthålen på en hubb med fästen för bromsok? Måste tyvärr göra nya adaperplattor eftersom mina andra är avsedda att sitta på andra ledden. Vilket alltså innebär att jag har ett par plattor till salu!

Tog mig friheten att låna din bild Antas :515:

Bilden bjuder vi så gärna på.

Vi har fått så mycket hjälp och synpunkter från deltagarna i detta forum så att en bild är nog det minsta vi kan bjuda tillbaka med.

Fn håller vi på med bromsarna. Fords bakre bromsok med inbyggd handbroms måste vara en präktig felkonstruktion. Hävarmen (till parkeringsbromsen) kärvar på nästan alla ok vi har träffat på. Att ta isär och få ihop oket är en nervprövande affär. Dessutom säljer inte Ford renoveringssatser längre.

Nåja,att bygga bil är ju en hobby som innebär att lösa problem ska vara en del av nöjet.

Bifogar en bild som togs för massor av timmar sedan.Känns nästan nostalgiskt att se tillbaka.Om man hade vetat hur många timmar som ligger framför vid det tillfället borde man tveka men å andra sidan roligt har det varit och roligt är det och roligt kommer det att bli.

Nu vänder det,ljuset börjar komma tillbaka över Norrbotten.

Antas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...