Jump to content

Kräva inloggning för inlägg?


niklas

Recommended Posts

Hej!

Tycker ni att det ska krävas att man är inloggad när man skriver inlägg?

Jag har själv råkat ut för att ha glömt at logga in innan och jag såg att det har drabbat fler. Samtidigt vill jag inte stänga ute någon ifall de vill vara helt anonyma.

Link to comment
Share on other sites

:ph34r:

Anonym kan man ju vara ändå då man ju kan ha flera identiteter. Jag tycket absolut att man skall vara inloggad innan man kan skriva. En ny öppenhet har ju infunit sig i forumet och jag tycker vi skall vara rädda om det.

Lev väl

Michael Wänström

Sjövik

Link to comment
Share on other sites

Saxat från aftonbladet

För en modererad nätdebatt gäller Yttrandefrihetsgrundlagen. Av YGL 1 kap 9 § framgår att för massmedieföretags databaspublicering (ålderdomligt uttryck men ska i detta sammanhang förstås som internetpublicering) gäller samma regler som finns i yttrandefrihetsgrundlagen för radio-program. En ansvarig utgivare har det fulla ensamansvaret.

Fast jag tror inte det kommer att ske några olagligheter här på forumet...

Link to comment
Share on other sites

Jag är också definitivt för inloggning. Visst är det lätt att registrera sig, men man värjer sig mot de rena idiotinläggen.

Det är lätt att se på andra omodererade forum att nivån är väldigt låg, å andra sidan tror jag inte så blir fallet på detta forum.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker inte att man ska behöva vara inloggad. Personer som bara tittar förbi tillfälligt kan också ha vettiga åsikter aller information att framföra.

Skulle det visa sig att detta medför en massa problem så är det ju bara att ändra så att man måste vara inloggad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...