Fredrik i Trollhättan Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Kul. Vad har du gör delar i bilen? R1 motor vet vi. Bakaxel/diff? Vikt? Kyl? Förstärkt koppling? Quote
Michael Th Posted December 6, 2006 Posted December 6, 2006 Många :thumbup: efter Uråsa..??!! att dömma av den utbytta v skärmen?? måste säga SuperLager helt klart SUPER och LJUDET !!!! :racesmile: Quote
Lager Posted December 7, 2006 Author Posted December 7, 2006 Filmen är från 2004 så bilen är inte lackad där, därför olika färger. Det sitter en Escort mexico bakaxel med diffbroms, ramen är en Ester-ram. och kopplingens solfjäder är bytt mot en med spiralfjädrar=hårdare. Kylaren är orginal r1 och detsamma med elsystem och instrument. Quote
Fredrik i Trollhättan Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Var fick du tag på kopplingsfjädrar? Har sökt mcexpress i Piteå (ett par dagar nu. Igår fick jag klart för mig att de har telefontid mellan 14-16. De ska tydligen sälja någon form av kopplingsförstärkningskit för turbokonverterade R1:or. Kör du med oljekyl? Hur har du tagit ut oljeslingan? Orginalkylet från mc:n ville mc-skroten ha extra för och jag tyckte det var onödigt dyrt då det ju är format efter att sitta i framkant av ramen. Planen är polo eller micra... Har du lamelldiff? Tycker filmen visar ett spinnande vänster bakhjul och ett lite mindre spinnande höger... :unsure: Quote
blackbirdseven Posted December 7, 2006 Posted December 7, 2006 Hej Lager! Jag såg att du bor i Halmstad, brukar semestra där på sommaren :D Kan det vara din bil jag såg i Tylösand för ett par år sedan. Det stod en sjua parkerad längst in på en gata vid en vändplats utanför ett av de många fina villorna med utsikt över havet. Den sjuan hade ett original R1 instrument i panelen. Tyvärr var det ingen ägare i närheten när jag kikade på bilen. Det låter trevligt på filmen :revs: :thumbsup: Quote
Lager Posted December 8, 2006 Author Posted December 8, 2006 Var fick du tag på kopplingsfjädrar? Har sökt mcexpress i Piteå (ett par dagar nu. Igår fick jag klart för mig att de har telefontid mellan 14-16. De ska tydligen sälja någon form av kopplingsförstärkningskit för turbokonverterade R1:or.Kör du med oljekyl? Hur har du tagit ut oljeslingan? Orginalkylet från mc:n ville mc-skroten ha extra för och jag tyckte det var onödigt dyrt då det ju är format efter att sitta i framkant av ramen. Planen är polo eller micra... Har du lamelldiff? Tycker filmen visar ett spinnande vänster bakhjul och ett lite mindre spinnande höger... :unsure: Jag köpte ett kopplingskitkit från en kille i Stockholm, märket tror jag var barnett. Endast orginal oljekyl, det verkar som det räcker jag har kört en del bana och konbana sedan 2003 och motorn håller än.. Är faktiskt förvånad att den kan hålla för så mycket pisk. På filmen så är det ingen diffbroms, har satt på en ny axel i år med lamelldiff, det funkar kanonbra, var lite rädd att den skulle driva rakt fram i snäva böjar men inga tendenser till det. Quote
Lager Posted December 8, 2006 Author Posted December 8, 2006 Hej Lager!Jag såg att du bor i Halmstad, brukar semestra där på sommaren :D Kan det vara din bil jag såg i Tylösand för ett par år sedan. Det stod en sjua parkerad längst in på en gata vid en vändplats utanför ett av de många fina villorna med utsikt över havet. Den sjuan hade ett original R1 instrument i panelen. Tyvärr var det ingen ägare i närheten när jag kikade på bilen. Det låter trevligt på filmen :revs: :thumbsup: Japp det stämmer brukar vara där nere och spela beachvolley Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.