Fredrik i Trollhättan Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Var hittar jag dorn och klubbor i mjukt material för att använda när jag slår på känsliga prylar? Koppar eller något billigare material kanske? Till min stora fasa och förvåning upptäcker jag att biltema inte har.. :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 biltema har väl gummiklubbor? sedan har väl jula mässing eller kopparkluybbopr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 Biltemas gummiklubba finns i garaget men det blir inte samma. Kollade på Jula men hittade inget. Skulle som sagt egentligen behöva ett dorn av koppar. Får väl blåsa bort till stålaffären och köpa en bit kopparstav. Kostar väl skjortan i dagens läge. Vad ligger kopparpriset på? Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
daromer Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 50kr/kg har ja för mig. eller iallfall om man skrotar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T08R Posted November 28, 2006 Share Posted November 28, 2006 Dorn i koppar har jag aldrig sett. Mjuka dorn brukar va i mässing. Föredrar kopparklubba framför mässingsklubba när jag skruvar. Tycker mässingsklubban känns konstig när man slår med den (lite förhård och studsar på ett annat sett, svårt att förklara). Den kopparklubba jag har är köpt av Whürt. Vet inte vad den kostade... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik i Trollhättan Posted November 28, 2006 Author Share Posted November 28, 2006 Håller med dig. Kopparklubban är bättre. Används flitigt när formsprutningsverktygen ska slås isär. Dessvärre blir klubban lite osmidig när det ska knackas i axlar och grejor. Tror j åker ner till stålhandlarna och köper en bit kopparstav 15mm. Borde ju fungera bra... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts